Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Everspace 2: „Steam to najlepsza platforma do wypuszczania gier niezależnych”

Witold środa, 11 września 2019, 9:17 News

I to mimo tego, że studio „nie istniałoby, gdyby nie Epic”.

Jeżeli wśród graczy opinie na temat sklepu twórców Unreala są wyraźne podzielone, wśród developerów czy wydawców sprawa jest nieco prostsza. Zdecydowana większość z nich z radością przyjęła nowy sposób dzielenia się dochodami, a mniejsi zawodnicy ochoczo przyjmują od Epica gwarancję sprzedaży swojej produkcji. Trudno im się dziwić, ponieważ jeżeli poświęcasz czemuś parę lat temu życia, nie zawsze masz jeszcze siłę zaryzykować, że gra się nie sprzeda.

I kiedy Tommy Refenes mówi, że exclusive dla Epic Games Store to „no brainer”, są też takie studia, które mają zupełnie odmienne podejście. Rockfish Games, twórcy Everspace'a, odrzuciło bowiem ofertę firmy Tima Sweeney'a. Prezes studia, Michael Schade, tłumaczył powody takiej decyzji w wywiadzie dla GamesIndustry.biz. Jak powiedział, Epic składał im propozycję czasowej wyłączności, ale developerzy uznali, że na nowej platformie nie znajdą potrzebnych im narzędzi do tworzenia społeczności wokół produkcji.

Nasi hardkorowi fani są na Steamie. Zdążyli już nam powiedzieć: „Nie róbcie tego. Po prostu tego nie chcemy”. Nie trzeba nawet dyskutować, czy jest to uzasadnione, czy nie. Jeśli tego nie chcą, to nie chcą, a ponad 100 000 osób kupiło Everspace we wczesnym dostępie. Byliby na nas wściekli.

Stwierdził również, że dla studiów takich jak Rockfish, Steam wciąż nie ma tak naprawdę konkurencji:

Rockfish i Everspace nie istniałyby, gdyby nie Epic [Everspace 2 powstaje na Unreal Enginie – red.]... Ale podobnie jest ze Steamem. Bez Steama byśmy nie istnieli. W naszym konkretnym przypadku [EGS] nie ma sensu. Potrzebujemy Early Acccessu, pełnego zestawu funkcji, forów, ciągłej aktualizacji, całej tej infrastruktury. Valve ma jak dotąd najlepszą platformę do wypuszczania gier jako niezależny developer. To zdecydowanie najlepsze narzędzia i najlepsze społeczności. Dokładnie tego potrzebujemy.

Everspace 2 trafi na PC, PS4 i Xboksa One w 2021.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 12 września 2019, 8:11   pablo0307
@Tirpitz1941 W teorii mogą, ale czy to zrobią to inna sprawa, należało by im się. Ciekawe czy steam coś zrobi, w sumie nie musi epic co jakiś czas robi coś za co obrywa wizerunkowo.
środa, 11 września 2019, 17:36   sadpanda
A Itch.io pozwala ustawić 0% marży.
Jak widać marża to nie wszystko.
TimMustGo
środa, 11 września 2019, 15:33   Shaddon
@w1ntermu7e
Ciiii... "Steam zabijał rynek gier na PC, Epic go naprawia".
środa, 11 września 2019, 13:21   w1ntermu7e
A taka ciekawostka - Steam pozwala twórcom generować własne klucze które mogą być sprzedawane np na stronie developera. Wtedy zysk idzie w 100% do wydawcy
środa, 11 września 2019, 11:48   Tirpitz1941
@pablo0307
Czyli jeżeli steam będzie chciał to ma całkowite prawo pozwać wszystkich którzy złamali regulamin. Było by zabawnie gdyby taki deep silver dostał większą karę niż im epic zapłacił.
środa, 11 września 2019, 10:54   pablo0307
@Tirpitz1941 Ten zapis jest od 2017 roku, tylko głośno się teraz zrobiło bo ktoś go odkopał.
środa, 11 września 2019, 9:33   Tirpitz1941
Steam zmienił swój regulamin. Teraz gra która pojawi się na sklepie steam ma obowiązek zostać tam wydana. Nareszcie steam coś zrobił i epic stracił możliwości chamskiego przekupywamia twórców kilka dni przed premierą na steam byle tylko zrobić graczom na złość. Już nie będzie darmowej reklamy dla pazernych devs co wybijają się na steam by potem pokazać wszystkim środkowy palec i przejść na epic.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: Dlaczego, kiedy mówią "budżetowa wersja iPhone'a", nie dodają, o budżet którego kraju chodzi?

Komentarzy:
2

Rozmawiamy Jesperem Kydem, wielokrotnie nagradzanym kompozytorem muzyki do gier i filmowej.

Komentarzy:
8

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
9

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z