Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

StarCraft 2: Niedługo w multiplayerze zmierzymy się z SI, która pokonała profesjonalnych graczy

Witold czwartek, 11 lipca 2019, 9:51 News
pc

Co najlepsze – nie będziemy nawet nic o tym wiedzieć.

Kiedy na początku tego roku dowiedzieliśmy się, że AlphaStar, SI stworzona przez należącą do Google firmę DeepMind, pokonała profesjonalnych graczy w StarCrafcie 2, niejednemu z nas opadły witki. „Skynet” – pomyśleli co bardziej przezorni i od tego dnia zaczęli traktować z większym szacunkiem toster czy inne czajniki. Faktycznie, wygrana w grudniu z Grzegorzem „MaNą” Kominczem oraz Dario „TLO” Wünschem była ogromnym sukcesem jego twórców, szczególnie że oba starcia zakończyły się wynikiem 5:0. Rzecz jasna SI miała w tych meczach nieco ułatwione zadanie, ponieważ będąc podłączoną bezpośrednio do interfejsu gry, nie musiała chociażby skakać kamerą po mapie – innej wersji AlphaStar, która miała takie same ograniczenia jak ludzcy gracze, już nie udało się zwyciężyć MaNy. (ale warto pamiętać, że trenowano ją dużo krócej niż pozostałe).

Zachęceni tymi sukcesami Blizzard i DeepMind nie zamierzają porzucać tego projektu i idą z nim o krok dalej. Dość zaskakujący krok, dodajmy. Mianowicie już niedługo europejscy gracze, którzy zechcą rozegrać mecz rankingowy, zmierzą się z nowym i to nie byle jakim zawodnikiem – AlphaStarem (a właściwie kilkoma nieco różniącymi się od siebie wersjami AlphaStara). Jeżeli uda nam się ją pokonać, nie będziemy mogli się tym niestety pochwalić, ponieważ nie będziemy nic o tym wiedzieć. Sztuczna inteligencja będzie bowiem anonimowa, więc nieraz będziemy podejrzewać Bogu ducha winnych graczy o bycie maszyną i vice versa. Istnieje nawet spore ryzyko, że ani razu nie wpadniemy na pogromcę prosów – i może dobrze, skoro StarCraft będzie traktować w rankingu starcie z SI tak samo jak z żywym człowiekiem.

Zresztą nie będzie to wersja, z którą mierzyli się MaNa i TLO – tym razem AlphaStar potrafi grać wszystkimi trzema rasami, a nie tylko Protossami, ale przy tym musi polegać na widoku kamery. Do tego ma mieć wbudowany ogranicznik liczby akcji na minutę, co powinno nieco wyrównać szanse. Na szczęście paranoicy mogą spać (w miarę) spokojnie – aby mieć szansę na zmierzenie się z SI, musimy najpierw wyrazić na to zgodę w opcjach (w każdej chwili da się ją cofnąć). Warto też zaznaczyć, że AlphaStar nie będzie uczyć się na podstawie meczów rozgrywanych z żywymi graczami – spotkania te mają przetestować sztuczną inteligencję i pomóc twórcom w dalszych badaniach nad nią.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 12 lipca 2019, 22:15   Zdzisiu
Lepszy? A widzisz gdzieś interfejs dla człowieka który pozwala kontrolować każdą jednostkę z osobna?
czwartek, 11 lipca 2019, 21:18   Nemesis753159
@Zdzisiu No bo jak to, komputer lepszy od człowieka?
czwartek, 11 lipca 2019, 19:45   Azaraphiel
@Zdzisiu a co, Ty nie możesz? Możesz :D
czwartek, 11 lipca 2019, 18:01   Zdzisiu
To AI jest skopane. Może kontrolować w tym samym momencie wszystkie jednostki.
czwartek, 11 lipca 2019, 14:45   Pan Dzikus
Moim zdaniem to niefajnie. Gdybym był StarCraftowym wymiataczem i gdybym pokonał prawdziwą AI to chciałbym o tym wiedzieć i móc się tym chwalić. Powinno być tak, że nie wiemy z czy gramy z ludziem czy nieludziem ale jak już mecz się skończy to dostajemy informację czy przeciwnik był człowiekiem, czy nie.
czwartek, 11 lipca 2019, 12:47   devalion
To przecież Activision patentowało mechanizmy zachęcające graczy do korzystania z mikrotrasakcji w trybach online. Testują teraz jedną z nich:)
czwartek, 11 lipca 2019, 11:57   kumpel33333
Normalni producenci banują boty, a nie je ukrywają. U Blizzarda chyba powariowali.
czwartek, 11 lipca 2019, 11:44   Naars
@Shaddon: Zaprogramują standardową odpowiedź - 'twoja stara' w kilku językach i nie odróżnisz maszyny od człowieka nawet na torturach :)
czwartek, 11 lipca 2019, 10:45   Shaddon
Myślę, że dla celów weryfikacji tożsamości przeciwnika wystarczyć będzie podzielenie się z nim na czacie rewelacjami na temat życia seksualnego jego matki - jeśli nie spotkamy się z obelżywą ripostą, to znaczy, że tłucze nas bot. Czyżby kolejne wyzwania dla programistów?:)

O autorze

Witold

Podobne newsy

IEM Katowice 2019: Derby Skandynawii w finale CS:GO [WIDEO]

News
niedziela, 3 marca 2019

iem-katowice-2019-derby-skandynawii-w-finale-csgo-wideo W StarCrafcie 2 tradycyjnie Korea zmierzyła się z Koreą. Jednak podczas weekendu nie zabrakło też i polskiego akcentu.

Komentarzy:
8

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
30

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
28

40 lat temu frachtowiec kosmiczny USCSS Nostromo otrzymał sygnał pochodzący z księżyca o oznaczeniu kodowym LV-426. Komputer pokładowy, nazywany Matką, wybudził załogę, która zdecydowała się sprawdzić sygnał...

Komentarzy:
6

Zmarł ponad pół wieku temu. Był żołnierzem i dezerterem, głosem pokolenia i ucieleśnieniem rebelii. Duszą Night City. Zapłacił za to słuszną cenę.

Komentarzy:
9

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z