Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBaldur’s Gate, Neverwinter Nights, Planescape: Torment i Icewind Dale zmierzają na konsole

Cursian sobota, 9 lutego 2019, 20:35 News

Pogramy jeszcze w tym roku.

Firmy Skybound Games i Beamdog ogłosiły, że jeszcze w tym roku na PS4, XBO i Switcha trafią jedne z najlepszych erpegów w historii, czyli Baldur’s Gate, Baldur’s Gate II, Planescape: Torment, Neverwinter Nights oraz Icewind Dale. Naturalnie mowa o znanych z pecetów, wyposażonych we wszystkie rozszerzenia i poprawioną oprawę graficzną wersjach Enhanced Edition. Zaszczytne grono uzupełni stworzone w 2016 roku Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear, czyli fabularny pomost pomiędzy „jedynką” a „dwójką”. Niestety nie wiadomo jeszcze, ile trzeba zapłacić za możliwość oklepania Irenicusa bez konieczności wstawania z kanapy, ale gry będą dostępne zarówno w edycjach fizycznych, jak i cyfrowych. Szczegóły zostaną ujawnione w najbliższych miesiącach.

 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 12 lutego 2019, 6:48   Silvaren
Takie też Beamdog miał założenie - przebudowali Infinity Engine w 90% i chcieli produkować na nim gry. Koszty Siege of Dragonspear okazały się jednak większe od zrobienia cRPG na współczesnym silniku ze współczesną oprawą i aktualną mechaniką. Dlatego też Trent Oster odkurzył swoje dziecko, czyli NWN, którego był reżyserem w BioWare a sam Beamdog "potajemnie" pracuje nad komputerową adaptacją RPG o nazwie Deadlands.
wtorek, 12 lutego 2019, 6:46   Silvaren
Kiedyś myślałem, że jest jeszcze szansa na ID II EE, bo w Siege of Dragonspear Beamdog wykorzystał trochę assetów z gry. Wyciągnęli m.in. sprite'y neo-orogów kapłanów. W rzeczywistości ID II EE raczej się już nie pojawi. Pomimo problematycznych zmian samego silnika w Planescape: Torment, byli w stanie wbrew pierwotnym komunikatom odświeżyć i tę grę, więc ID II z odmiennym interfacem i mechaniką D&D 3 też by dało radę, ale bez kodu źródłowego taniej wyszłoby zrobić nową grę.
wtorek, 12 lutego 2019, 6:43   Silvaren
Icewind Dale II był brzytwą, której chwytał się tonący Interplay. Pierwotnie Josh Sawyer dostał 4 miesiące za zrobienie gry od zera, ostatecznie ten okres przedłużył się do 9 czy 11 miesięcy. Nad ID II wisiało fatum zbyt krótkiego Herat of Winter, przez co Sawyer upierał się, że nowa gra musi być długa. Sytuacja wewnątrz firmy, kiedy produkowano ID II i to co działo się wkrótce potem można określić słowem burdel. Nic dziwnego, że kod przepadł po zamknięciu Interplay.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 23:06   Cmb
@tommy50 odbiłem to ja się od Red Dead Redemption 2 - masa pozytywnych ocen, opinii, a to gra którą przechodzimy pistoletem który dostajemy na początku, 3/4 misji to jedź za kimś 5 minut i zabij 30 ludzi (przy okazji domyślny poziom trudności to chyba easy) i rób wiele nieciekawych rzeczy które cię tylko odrywają od wątku głównego żeby sztucznie wydłużyć grę...Stare gry mają klimat i pomysł bez tych nowoczesnych zapychaczy. Problemem jest raczej dobry port, o resztę się nie martw.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 15:17   Bronnson
Wrrróć...facepalma strzeliłem. Nie BioWare tylko Black Isle. Miałem chwilową zawieszkę mózgu.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 15:11   Bronnson
@Deadwing ale na ich silniku powstała. Swoją drogą Obsidian też o kodzie nic nie wie.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 15:02   Deadwing
@Bronnson Ciężko żeby Bioware posiadało kod źródłowy do gry, której nie zrobili.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 13:57   GeDo
@tommy50 Po częsci masz racje,teraz te gry są dosc toporne w odbiorze ze wzgledu na mechanike/grafike ale nadal ratują się swietnym klimatem,fabułą ,światami i historią czego o wielu nowosciach nie mozna powiedziec( są głównie nastawione na wodotryski graficzne co nie kazdego zadowala i woli sobie pograc w brzydsze ale klimatyczne klasyki.)Dzieki wersjom enhanced mozna pograc sobie w swietne klasyki na nowych systemach i konsolach z lekko poprawiona oprawa/mechaniką.
Im większy wybór tym lepiej dla graczy.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 12:08   tommy50
W 1998-2001 to sie w takie gry grywało i je chwalilo. Tak samo w Gothic 1-2, alw dzisiaj? Brzydkie, nudne i z topornym sterowaniem.
Szanuje klasykę, ale niech zostanie na GOG dla fanów retro, na rybku nowosci to juz miejsca nie ma.
Próbowałem wrocic do tych gier jak wydali wersje remastered z wyzszymi rozdzielczościami i także szybko sie odbiłem.
W tych czasach takie gry to juz era kamienia łupanego.
poniedziałek, 11 lutego 2019, 11:13   pedroza
Do wszystkich nie wyobrażających sobie grania w turowe gry RPG na konsoli:
aktywna pauza jest od tego żeby można było zarządzać. Pograjcie sobie w Divinity Original Sin 1 i 2 na konsoli. Zmienicie nastawienie do takich gier na konsoli. Też ciężko mi było to sobie wyobrazić, ale to może działać. Musi być tylko dobrze zrobione.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Baldur’s Gate i inne klasyki trafią na konsole jeszcze tej jesieni [WIDEO]

News
sobota, 1 czerwca 2019

baldurs-gate-i-inne-klasyki-trafia-na-konsole-jeszcze-tej-jesieni-wideo Wiadomo też, ile będzie trzeba zapłacić za powrót do przeszłości.

Komentarzy:
8

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przeczytać (lub usłyszeć, bo przygotowaliśmy również wersję audio) powinni go zarówno gracze, jak i developerzy.

Komentarzy:
14

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
3

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z