34
18.11.2009, 16:11Lektura na 2 minuty

Valve uczy się od Koticka? Prezes Steama: Podnoszenie cen nie wpływa na sprzedaż...

Choć Valve co weekend organizuje na Steamie różnego rodzaju promocje, firma ta prowadzi swój biznes w sposób, którego nie powstydziłby się nawet krwiopijca Bobby Kotick. Steamowcy odkryli, że... podnoszenie cen nie wpływa na sprzedaż.


Piotrek66

W trakcie konferencji Montreal International Game Summit Jason Holtman, prezes Steama, wyjaśnił, że w cyfrowym świecie sposób myślenia klientów jest inny, niż ten, który rozpracowali już marketingowcy specjalizujący się w działaniach w realu. Holtman stwierdził, że przywykło się myśleć, iż obniżenie ceny danego produktu sprawi, że trudno będzie wrócić z nią później do wyższego poziomu i na dłuższą metę może to zaszkodzić wynikom sprzedaży, jak i samemu produktowi. „[Jest taka niepisana zasada:] Nigdy bierz produktu z końca top-listy i nie obniżaj jego ceny do 5-10 dolarów, bo każdy to zapamięta i nie kupi go później po wyższej cenie – ludzie będą myśleć, że to coś, co nadaje się tylko do kosza w supermarkecie” – tłumaczy Holtman. „Ale na rynku cyfrowym [czyt. w sieci] ceny mogą rosnąć i maleć bez żadnych konsekwencji. Możesz mieć bardzo niską sprzedaż i mimo to podwyższyć cenę, a ludzie tym się nie przejmą. Niczym się nie przejmują. Możesz bez żadnych konsekwencji eksperymentować z ceną [aż znajdziesz tę, która w danym momencie ci odpowiada]”.

Jako przykład Holtman podał halloweenową promocję, w czasie której przez sześć godzin można było nabyć Team Fortress 2 za grosze. Jak przyznaje prezes Steama, zyski drastycznie wzrosły. Ale…

Kiedy przywróciliśmy cenę do pierwotnego pułapu, już po tym, jak sprzedaliśmy wiele egzemplarzy – dziesiątki tysięcy kopii - i rozdaliśmy całą tą darmową zawartość, w następny weekend więcej klientów kupiło tę grę w pełnej cenie”.

Trochę to wszystko brzmi "Kotickowo" - szczególnie fragment "ludzie się tym nie przejmą. Niczym się nie przejmą". Czy na pewno?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze