Modern Warfare 2 - afera wokół danych sprzedaży, a Infinity Ward... zabiera się za DLC
Czym zajmie się Infinity Ward teraz, po premierze Modern Warfare 2? Oczywiście DLC, co twórcy raczyli właśnie potwierdzić. Tymczasem wybuchła mała afera wokół danych sprzedażowych...
Dalsze plany Infinity Ward? W rozmowie z serwisem MTV Robert Bowling stwierdził, że Infinity Ward nie wie jeszcze, jaka będzie jego następna gra. Nad tym zaczną się zastanawiać dopiero po wypuszczeniu (zapewne masy, a jakże) rozszerzeń do Modern Warfare 2.
„Kiedy już prace nad Modern Warfare 2, postanowiliśmy, że będziemy wspierać go wieloma dodatkami DLC, dopiero później usiądziemy i porozmawiamy o naszym kolejnym projekcie” – tłumaczy. Są już konkrety na temat DLC - w jednym z nich usłyszymy brytyjskiego aktora, Craiga Fairbrassa, wcielającego się w pierwszym Modern Warfare w rolę Gaza, który w rozmowie z serwisem Eurogamer zdradził, że jest zaangażowany w produkcję nowej zawartości do Modern Warfare 2.
Tymczasem kontrowersje budzi kwestia wyników sprzedaży - szczególnie te podane w danych z naszego porannego newsa. Analityk branżowy z organizacji Wedbush Morgan, Michael Pachter, skomentował wypowiedź swego kolegi po fachu, Bena Schaftera, twierdzącego, że Modern Warfare 2 w ciągu 24 godzin na całym świecie nabyło 7 milionów osób: „7 milionów jest wiarygodnym szacunkiem, jeżeli przyjąć, że liczby z Wielkiej Brytanii są dokładne. A według mnie nie są. Nie wiem, jak ktoś mógłby zebrać te dane tak szybko. Bardziej prawdopodobnym jest, że gra nie sprzedała się w więcej niż w pięciu milionach egzemplarzy w ciągu pierwszego dnia (stawiam na cztery) i nie osiągnie rezultatu siedmiu milionów sprzedanych kopii przed końcem weekendu. Oczywiście nie możecie nie zgadzać się z <faktami>, takimi jak raporty firmy Chart Track z pierwszego dnia obecności gry na rynku. Ja czuję jednak, że wyniki te uwzględniają także wszystkie zamówienia przedpremierowe, co wcale nie znaczy, że egzemplarze te zostały odebrane w ciągu pierwszych 24 godzin".
Nie trzeba było długo czekać na reakcję dyrektor organizacji Chart Track, Dorian Bloch, skontaktował się z serwisem VG247 i wyjaśnił wszystkie nieścisłości. W trzech punktach:
Tymczasem Activision nie zważając na powstałe zamieszanie ogłosiło, że Modern Warfare 2 w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych w ciągu pierwszych 24 godzin obecności na rynku sprzedało się w liczbie 4,7 milionów kopii, generując przy tym dochód na poziomie 310 milionów dolarów! Według Acti, nowa gra Infinity Ward to największa premierą w dziedzinie rozrywki w historii. Zaznaczmy jednak, że Wyspy i USA to nie cały świat. Niewykluczone więc, że to jednak analiza Bena Schaftera się sprawdzi i Modern Warfare 2 rzeczywiście znalazło siedmiu milionów nabywców. A Michael Pachter... Cóż, przywykliśmy do tego, że czasem się myli...