17
4.11.2009, 20:34Lektura na 1 minutę

Activision organizuje kampanię związaną z klasyfikacją wiekową gier

Gigant branży, którego wizerunku - w związku z kontrowersyjnymi materiałami promującymi Modern Warfare 2 - do "grzecznych" zaliczyć raczej nie można, postanowił tym razem wyciągnąć pomocną dłoń do rodziców nieletnich graczy.


mon

Kampania organizowana przez Activision nosi nazwę "Ratings are not a game" ("Klasyfikacja wiekowa ≠ gra") i ma za zadanie edukować rodziców dzieci głównie w zakresie ESRB, czyli amerykańskiego systemu klasyfikacji wiekowej gier.

Seria siedmiu filmów ma zapoznać rodziców z systemem ESRB, by pomóc im w świadomym wyborze gier odpowiednich treściowo dla ich pociech. Profesjonalną, medyczną pieczę na projektem sprawuje dr Cheryl Olson z Centrum Zdrowia Psychicznego i Mediów mającego siedzibę przy Szpitalu Generalnym w Massachusetts. Materiały filmowe odpowiedzieć mają na pytania, jak wybrać odpowiednią grę dla dziecka, jakich umiejętności dzieci mogą nauczyć się dzięki grom czy jak ustalić rozsądne limity czasu spędzanego przez pociechy przed ekranami/telewizorami. "Te materiały wideo dają praktyczne, oparte na badaniach porady dotyczące tego, jak pomóc twoim dzieciom - i twojej rodzinie - <wyciągnąć> z gier więcej oraz jak monitorować i limitować elektroniczną rozrywkę" podsumowuje Olson.

Wygląda więc na to, że Activision zrobi w końcu coś pożytecznego dla środowiska graczy (no ok, ich studia robią też bardzo dobre gry). Co prawda tylko w USA, ale jednak. Gest się liczy. Więcej o akcji (w tym wspomniane filmiki) znajdziecie na oficjalnej stronie Acti TUTAJ.

 


Redaktor
mon
Wpisów237

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze