20
22.10.2009, 09:07Lektura na 1 minutę

Call of Duty: World at War - do ceny gry Amerykanie dopłacili 9 dolarów, Activision zarobiło 45 milionów baksów

Zestawienie wrześniowych wyników najlepiej sprzedających się gier i konsol przynosi także informacje na temat zysków płynących z dodatków typu DLC. To dla wydawców złoty interes, co najlepiej pokazują wyniki Call of Duty: World at War.


Hut

Wyniki opublikowane przez amerykańską agencję NPD zostały przeanalizowane przez branżowy serwis Gamasutra. Jego redaktorzy skupili się na grze Call of Duty: World at War, pragnąc na tej podstawie oszacować potencjalne zyski, jakie może przynieść nadchodząca premiera Call of Duty: Modern Warfare 2.

Okazuje się, że trzy DLC do Call of Duty: World at War sprzedały się na świecie w łącznym nakładzie niemal 7 milionów egzemplarzy. Suma pieniędzy wygenerowana przez te dodatki, w przeliczeniu na każdą osobę, która kupiła Call of Duty: World at War w USA wynosi 9 dolarów (ok. 25 złotych).  Oznacza, że za sprawą DLC zapłaciliśmy za tę grę około 13% więcej, niż gdyby dodatków nie było lub były rozprowadzane za darmo - i że Activision zarobiło na samych tylko DLC około 45 milionów dolarów (w samym USA, globalna kwota sięga ok. 70 milionów dolarów).

Stąd płynie prosty wniosek - Bobby Kotick ma racje - gracze lubią, gdy doi się ich jak krowy; a wydawcom opłaca się usuwać z gier (szczególnie tych, które będą hitami) dodatkowe poziomy, tryby czy inne dodatki, bo wiedzą, że mogą sprzedać je oddzielnie i znacznie poprawić wynik finansowy tej czy innej produkcji.


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze