82
21.10.2009, 11:48Lektura na 2 minuty

IWNet w pecetowym Modern Warfare 2 - o co chodzi całym zamieszaniu?

Petycja dotycząca "okrojenia" multiplayera w PC-towej wersji Modern Warfare 2 i wprowadzenia w jego miejsce usługi IWNet przekroczyła 100 tys. podpisów. Tak naprawdę nikt jednak nie wie, na co co pozwoli i jak będzie działał "ten cały" IWNet. Infinity Ward wyjaśnia!


Piotrek66

Na swojej stronie internetowej "rzecznik prasowy Modern Warfare 2" Robert Bowling, znany w sieci jako fourzerotwo, postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości.

Najpierw matchmaking. Standardowy system pozwalał na przeglądanie serwerów w poszukiwaniu tych najlepszych (m.in. z najlepszym tzw. pingiem). Z kolei matchmaking zaproponowany przez Infinity Ward pozwoli na wybranie z listy odpowiedniego trybu rozgrywki z wybranymi ustawieniami i zasadami. Gdy to zrobimy, automatycznie zostaniemy podłączeni do serwera z najlepszym pingiem, spełniającym ustalone przez nas parametry. Wybór zostanie dokonany na podstawie lokalizacji gracza oraz rodzaju jego połączenia. Możemy być też pewni, że będziemy bawić się z osobami posiadającymi te same umiejętności, co my. Jak podkreśla Bowling, chodzi właśnie o umiejętności, a nie o miejsce w rankingu, dzięki czemu pojedynek będzie jeszcze bardziej wyrównany.

Gracze narzekali też na brak dedykowanych serwerów, które pozwalają na rozegranie prywatnego meczu, co najbardziej odczułyby klany zrzeszone wokół pecetowego Modern Warfare. Jak jednak wyjaśnia Bowling, sytuacja nie będzie wcale tak zła. Jeśli będziemy chcieli rozegrać klanowe spotkanie (czy to treningowe, czy turniejowe), będziemy mogli wybrać opcję Private Match. Dzięki niej będziemy mieć pełną kontrolę nad sesją – nic nie stanie na przeszkodzie, by ustalać indywidualne zasady, czy zapraszać lub usuwać niechcianych graczy. Gdy będziemy chcieli rozegrać mecz turniejowy, po prostu zaprosimy przeciwną drużynę, natomiast, gdy zależeć będzie nam tylko na treningu, z miejsca rozpoczniemy rozgrywkę.

Podobnie będzie to wyglądać w przypadku tzw. Party System oraz listy przyjaciół. Będziemy na niej widzieć, kto obecnie jest online i zaprosić go do naszej drużyny. Z powodzeniem będziemy mogli w trakcie publicznego meczu zwołać kilku jego uczestników i razem rozpocząć prywatną zabawę.

IWNet to także usprawnienie, jeżeli chodzi o wszelkiej maści oszustów i botów. Każdy serwer będzie cały czas monitorowany przez administratorów, którzy będą w razie czego reagowali na cheaterów, banując ich. Pomocny okaże się też system VAC (Valve-Anti-Cheat), który zadba o to, by oszustów i hakerów było jak najmniej. To jedna z zalet integracji ze Steamem.

Jak zapewnia Bowling, to tylko część nowości, jakie pojawią się dzięki IWNet, a jakich pecetowe wersje gier Infinity Ward nigdy nie uświadczyły. Rzeczywiście, jeśli zapewnienia Roberta Bowlinga są prawdziwe, to tak naprawdę "aferę" multi w Modern Warfare 2 na PC można by zakończyć. Czyżby fani PC-towego Modern Warfare 2 przesadzili ze zbyt ostrą reakcją?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze