11
17.10.2009, 13:22Lektura na 3 minuty

Freeware: najlepsze gry stworzone przez użytkowników cdaction.pl ? wyniki konkursu

Po wielu dniach obradowania i nocach grania jury konkursowe w składzie RamzesXIII i Phnom wybrało najlepsze gry stworzone na nasz freeware?owy, flashowy konkurs.


Phnom

Wszystkim, którzy nadesłali swoje propozycje na ogłoszony na stronie konkurs, dziękujemy. Niżej przedstawiamy gry trzech najlepszych sploderowych developerów.

Fanfary! Ogłoszenie wyników

Trzecie miejsce i wirtualny uścisk dłoni Huta: Bajorambo

Ktoś się tu wysilił z wymyślaniem pułapek i sposobów na „umilenie” grającemu czasu. Niestety jest w grze kilka sytuacji bez wyjścia, szkoda...

ZAGRAJ w More Crystals

###

Drugie miejsce i możliwość zobaczenia, co jest w redakcji za Drzwiami, Których Nie Ma: Ghostek

Dwie duże, skomplikowane plansze w sumie by wygrały, ale parę pojedynków warto by poprawić.

ZAGRAJ w Deep Water

ZAGRAJ w CD Action

###

Pierwsze miejsce i pocałunek Smugglera (do odebrania w redakcji): rebeliagamer

Również dwa duże levele, ze zbalansowanym poziomem trudności i bogatym uzbrojeniem. Najwięcej przyjemności mieliśmy z grania w gry tego autora.

ZAGRAJ w Escape From Two Towers (a tutaj mapka - nie otwierać przed przejściem)

ZAGRAJ w Tower  (a tutaj mapka - nie otwierać przed przejściem)

###

PODSUMOWANIE

Sploder to narzędzie proste i dość toporne, ale dające dużo możliwości, jeśli chodzi o projektowanie plansz. Bogata paleta elementów, których można użyć, powinna inspirować, ale spośród naszych konkursowiczów tylko Ghostek i rebeliagamer zrobili z tego pełen użytek. Również zaskoczony jestem całkowitym brakiem strzelanin (shoot'em-up games) - do konkursu zostały zgłoszone same platformówki.W większości gier przewijały się dwa problemy: małe, ciasne platformy, po których trzeba skakać oraz nadmiar nietoperzy. Pierwsze - bardzo szybko frustrują, gdy po raz n-ty spadniemy i musimy się cofać (albo tracimy życie i widzimy napis GAEM OVERR NOOB). Nietoperze jako przeciwnik mały i szybko się poruszający również bardzo utrudniają życie, zwłaszcza jeśli są stadem, a wokół gracza jest pełno pułapek. Twórcy mieli również problemy z umiejscowieniem teleporterów (potwory podczas walki dostawały się w zasięg ich działania) oraz koordynowaniem większych walk. Ogólnie jednak gry były ciekawe i zapewniły nam parę chwil niezłej zabawy. Poniżej przedstawiamy linki do tych najlepszych – więc wszyscy mogą się przekonać, jak uzdolnieni są czytelnicy CD-Action.

Zwycięzcom gratulujemy, pozostałych autorów zachęcamy do dalszych prób i tworzenia następnych produkcji. Zapraszamy również do forumowego tematu o narzędziach do tworzenia gier po więcej inspiracji.


Redaktor
Phnom
Wpisów83

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze