17
5.10.2009, 19:09Lektura na 3 minuty

Gorące wieści z zimnego Reykjaviku. Dust 514 - konsolowcy zagrają na usługach PC-towców!

Kilka tygodni temu świat obiegła informacja o nowym projekcie studia CCP, czyli Dust 514, opartym na kultowym już świecie znanym z gry EVE Online. Mamy dużo więcej informacji na temat tego MMO/sieciowego shootera!


Crash!

Miniony weekend podczas, którego fani EVE Online spotkali się na EVE Fanfest w Reykjaviku, obrodził w nowe informacje na temat konsolowego Dust 514. Nowa gra od CCP to wielkoformatowy strategiczny MMOFPS. Coś na wzór Battlefielda 2142, do którego podobny jest pod względem futuryzmu, nowych technologii, pojazdów czy broni. Dust 514 to jednak nie tylko gra, to także żyjący wokół świat. Druga połówka Dust 514 to bowiem uniwersum, w którym panują prawa handlu i złożone elementy polityki kształtowane przez 6 lat w EVE Online.

EVE jest niezwykłe wśród gier MMO. Stworzony w 2003 roku przez CCP wszechświat to miejsce, w którym ponad 300.000 graczy żyje i prowadzi najróżniejsze działania na jednym ogromnym serwerze. Gracze konsolowi z Dust 514 zostaną wrzuceni do tego samego uniwersum, gdzie będą najemnikami walczącymi o różne cele. Obie gry mają zostać połączone, żeby wszyscy mogli współpracować za pośrednictwem sieci stworzonej przez CCP - New Eden. Gracze EVE będą mogli wynajmować tych z DUST, zlecając im do wykonania zadania, które z kolei przyniosą im określone korzyści w ich grze (czyli w EVE Online).

"Dla nowych użytkowników to dobra szkoła przed rozpoczęciem poważnej gry i anagażowaniem się w świat tworzony przez zaawansowanych graczy z EVE. To zrozumiałe, że Ci drudzy także nie chcą u boku sojuszników, którzy będą totalnymi noobami" - tłumaczy Sveinsson.

MAG rywalem?
Walki w Dust 514 będą odbywały się na dynamicznych polach o powierzchni do 5 km2. W przeciwieństwie do EVE nie będzie limitu zawodników podczas bitwy. Ludzie z CCP zapewne bacznie obserwują rozwój gry MAG, gdzie ilość żołnierzy na polu bitwy może sięgnąć 256. Twórcy Dust 514 są pewni, że na polach świata EVE stanie nie mniej niż 64 graczy. W bitwach będą obowiązywały stopnie i rozkazy, a każda ze stron będzie miała swojego dowódcę stacjonującego w opancerzonych statkach powietrznych unoszącymi się nad polem bitwy. Opancerzone pojazdy przydadzą się z kolei, żeby jak najszybciej przemierzyć terytorium wroga i zaatakować z zaskoczenia. Oprócz tego znajdziemy stacjonarne działka rakietowe i rail guny, z których skutecznie można bobmardować zasieki wroga. Dowódcy, a także piechota będą zdobywać punkty, które później spożytkuje się na lepsze pojazdy i wyposażenie.

Warto dodać, że dowódca to bardzo odpowiedzialna funkcja w Dust 514. Praktycznie steruje "żywym" wojskiem mając do dyspozycji interefejs prosto z gier typu RTS. To on będzie decydował o sytuacji w jakiej znajdą się żołnierze pod jego dowódctwem. Będzie także odpowiedzialny za poszczególne cele bitwy i zniszczenie przeciwnika.

Dust 514 bez abonamentu
Gra będzie opierała się na mikro-transakcjach. Pieniądze będzie można wykorzystywać do zakupu nowych przedmiotów i ulepszeń na wirtualnym targu.

"Zrezygnowaliśmy z abonamentu na rzecz mikro-transkacji. Gra musi przecież zarabiać na nowe serwery itd." - mówi Sveinsson.

PS. Pojawiły się najnowsze screeny z Dust 514 w naszej galerii. Zajrzyjcie tutaj.

A jedyny jak na razie gameplay znajdziecie tutaj.

 


Redaktor
Crash!
Wpisów53

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze