44
27.09.2009, 18:24Lektura na 2 minuty

TGS ´09: Prezentacja "różdżki" i Project Natal - który kontroler lepszy? [3x WIDEO]

O nowych kontrolerach Sony i Microsoftu, "różdżce" i Natalu, dużo się mówi, ale tak naprawdę nie mieliśmy okazji zobaczyć, jak sprzęty te współpracują z konkretnymi grami. Teraz wreszcie możemy - pojawiły się filmiki prezentujące możliwości obu urządzeń!


Piotrek66

Na pierwszy ogień idzie pałeczka Sony. Wprawdzie prezenterzy posługują się niezrozumiałym dla większości językiem japońskim, najważniejsze jest to, co na nim widzimy. A widzimy dwie osoby, które grają w LittleBigPlanet. Jedna posługuje się zwykłym padem, a druga używa "różdżki". A zresztą, sprawdźcie sami:

To nie koniec. Mamy drugi filmik, pokazujący, jak "różdżka" współpracuje z odświeżonym Resident Evil 5. Prowadzący prezentację gra, trzymając w ręku dwie pałeczki oraz pada...:

A teraz przejdźmy do Natala. Mamy niestety tylo jeden filmik, ale idealnie pokazujący, z "czym się to je". W roli głównej gra Katamari:

Jesteśmy ciekawi waszego zdania - co, według was, jest lepsze? Project Natal, czy "różdżka"? Zagłosujcie w sondzie, która znajduje się pod TYM adresem.

A na koniec opinia eksperta, legendarnego twórcy, Hideo Kojimy. Już pewnie domyślacie się, który z kontrolerów uważa za lepszy...

Twórca Metal Gear Solid, kojarzony jest głównie z marką PlayStation i Sony. Logicznym wydawałoby się, że ta, jakże ważna w branży postać, będzie zachwalała „różdżkę” PS3. A tu... guzik. Hideo przyznaje, że chciałby stworzyć grę, która wykorzystywałaby… Natal.

Według Kojimy, nowy kontroler Xboksa 360 jest dla branży gier taką zmianą, jak przejście z 2D w 3D. Odważne porównanie, ale niewykluczone, że trafne. Poza tym – "ojciec" Solid Snake'a to nie byle kto, więc chyba wie, co mówi. Samo urządzenie spodobało się Hideo od razu. Przyznał szczerze, że zaskoczyło go – oczywiście pozytywnie. „Chciałem podzielić się mym zaskoczeniem ze wszystkimi… ale musiałem się powstrzymać” – wspomina.

Japończyk dodał również, że Natal ma szansę zmienić styl życia każdego, i to znacznie – mowa tu także o codziennych czynnościach. Mimo to, Kojima zdaje sobie sprawę z tego, że niektórzy gracze denerwują się, jeśli nie mają w ręku czegokolwiek w trakcie zabawy. Dlatego też twierdzi, że twórcy gier powinni stopniowo przeprowadzać takie osoby, przez okres "przesiadki" z padów na sterowanie ruchem. Ciekawe komu bardziej się taki trening przyda - hardkorom czy każualom?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze