11
8.09.2009, 10:26Lektura na 2 minuty

Valve: Wyrzucaliśmy do kosza całe gry. Każdy popełnia błędy.

W jednym z wywiadów udzielonych podczas imprezy PAX, Chet Faliszek, scenarzysta ze studia Valve, ujawnił kilka warsztatowych sekretów twórców Half-Life´a. M.in. taki, że wiele ich gier, choć powstało, nigdy nie ujrzało światła dziennego...


Hut

Wszyscy, także i my popełniamy błędy projektując gry” – wyjawia Faliszek – “Zwykle kiedy projektanci wpadną na pomysł, który ich zdaniem będzie działał w danej grze, wpisują go do wielkiego dokumentu projektowego, który jest potem na różne sposoby przerabiany i dopiero po jakimś czasie taki pomysł można sprawdzić”. „My robimy inaczej” – dodaje – „kiedy tylko mamy jakieś idee, staramy się ją od razu <wyrazić> w powstającej grze, bo to najlepszy sposób, by je przetestować. Podczas całego procesu prac nad Left 4 Dead, a teraz nad Left 4 Dead 2, nasze pomysły testują ludzie spoza zespołu pracującego nad tymi grami. To dobre, bo kiedy projektujesz gry, myślisz, że ludzie będą w nie grali w taki czy inny sposób, tymczasem testy pozwalają zobaczyć, jak rzeczywiście ludzie w nie grają i często wygląda to odmiennie, niż zakładaliśmy. Taki sposób działania pozwala nam robić gry, które są naprawdę dobre. Cały czas musisz siedzieć nad swoją produkcją, zmieniać ją i poprawiać [,nie możesz ściśle trzymać się pierwszych dokumentów projektowych]”.

Metoda ta ma jednak pewien minus. W jej wyniku, jak zdradza Faliszek, Valvewyrzucało do kosza całe gry”. Bo nie spodobały się zewnętrznym testerom. Czy taki sam los spotkał Half-Life 2: Episode 3?


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze