17
22.08.2009, 23:47Lektura na 2 minuty

gamescom ´09: Co nieco o systemie dialogów w Mass Effect 2

W Mass Effect 2 pojawi się nowy, udoskonalony system dialogów, który ma jeszcze bardziej wpłynąć na przyjemność płynącą z zabawy. W trakcie targów gamescom producent gry, Jesse Houston, zdradził nam co nieco o nim.


Piotrek66

System dialogów w przeróżnej maści cRPG-ów kojarzy się głównie ze statycznymi ujęciami, w trakcie których bohaterowie tylko stoją naprzeciwko siebie i wymieniają poglądy. BioWare postanowiło więc sięgnąć tam, gdzie nikt wcześniej nie próbował – ba, sami autorzy nie podejrzewali nawet, że jest to możliwe. W Mass Effect 2 pojawi się więc po raz pierwszy możliwość prowadzenia konwersacji w aucie, w trakcie przechadzki i z mnóstwem osób naraz. „Nigdy nie pomyśleliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć rozmowy z ośmioma osobami w samochodzie, ale to zrobiliśmy. Pozbywanie się gości w środku wymiany zdań jest jednym z przykładów” – tłumaczy Houston.

Poprawiono także elementy wizualne, m.in. zaimplementowano nowy rodzaj oświetlenia, który ma wpływ na całą grę, ale jego zalety najlepiej widać właśnie w trakcie prowadzenia dialogów. Prócz tego wprowadzono nowy system odpowiedzi, który ma dać graczom jeszcze większą kontrolę nad tempem rozmów bez konieczności ciągłego wciskania jednego klawisza.

Zresztą, jeśli jesteśmy już przy sterowaniu, w Mass Effect 2 będzie ono podobne na PC i X360. Nad obiema edycjami pracują bowiem te same ekipy. Nad pierwowzorem pracowały dwa osobne zespoły, poza tym wydania na peceta i Xboksa 360 ukazały się w dużym odstępie czasowym. Teraz zaś twórcy mogą mieć większą kontrolę nad obiema wersjami, które to zadebiutują na rynku w tym samym czasie.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze