QuakeLive stanie się płatny. Częściowo...
QuakeLive, sieciowy remake Quake 3: Arena, w założeniach miał być całkowicie darmową produkcją. Obietnice te nie zostaną jednak w pełni spełnione, ponieważ? wprowadzone zostaną opłaty do nowego-starego dzieła id Software.
W trakcie konferencji na QuakeConie, która odbyła się wczoraj późnym wieczorem czasu polskiego, John Carmack oświadczył, że wkrótce pojawi się usługa pozwalająca wykupić konto premium w grze. Ile będzie ono kosztować i jakie przyniesie korzyści, nie wiadomo.
Pozostaje pytanie: czy plan polegający na utrzymywaniu QuakeLive wyłącznie z reklam spalił na panewce, wbrew wcześniejszym zapewnieniom, że wszystko idzie dobrze? Według Carmacka, trochę się przeliczono, to prawda, ale produkcja nie jest w żaden sposób zagrożona. Co więcej, są małe szanse, że gra kiedykolwiek stanie się w pełni płatna. Wierzymy na słowo.