Codemasters: Natal nie nadaje się do ścigałek
W trakcie E3 Microsoft zaprezentował wszystkim po raz pierwszy swój nowy kontroler ? Natal. Jednym z pokazanych przykładów było sterowanie w grach wyścigowych rękami. Mimo to, Codemasters uważa, że urządzenie to nie sprawdzi się w tego typu produkcjach.
Jak stwierdził Ralph Fulton, projektant DiRT-a 2, sterowanie w ścigałkach jest skomplikowane i gracze – w szczególności najwięksi fani tego gatunku i hardkorowcy – potrzebują „prawdziwego” kontrolera. Sterowanie wozem rękami w powietrzu nie zapewni bowiem wymaganej precyzji i wsparcia. Trudno się nie zgodzić…
Jednakże Fulton nie skreśla Natala całkowicie – uważa on, że urządzenie może znaleźć zastosowanie w dodatkowych rzeczach związanych z rajdówkami. Nie chciał co prawda zdradzać, co ma na myśli, lecz podkreślił z całą stanowczością, że nowy projekt Microsoftu z pewnością nie zastąpi tradycyjnych kontrolerów w ścigałkach.
Wygląda na to, że ma rację. Może i sterowanie wozem w powietrzu wygląda efektownie, ale raczej czynność ta na dłuższą metę nie należy do przyjemnych. Wątpię, czy poo wielogodzinnej sesji w DiRT-a 2 ktokolwiek byłby w stanie poruszyć ręką…