19
8.07.2009, 11:11Lektura na 3 minuty

Nowe info o PSP2! Sony szykuje następcę swojej przenośnej konsoli?

Tak, wiemy że na tegorocznych targach E3 pokazano PSP Go, co powinno uciąć rozmowy o następcy przenośnej konsoli Sony. Tyle że nie ucięło, a co więcej, właśnie pojawiły się pierwsze przecieki o możliwej konfiguracji sprzętowej PSP 2!


Aleksander „Allor” Olszewski

Jak informuje (powołując się na własne dojścia) hiszpański Eurogamer, wygląda na to, że dwójka będzie miała "typowy" procesor graficzny, a nie własne wynalazki Sony, jak w "jedynce". Tym razem stać za nim będzie najpewniej firma Imagination Technologies, a chip (o kodowej nazwie Hydra) będzie wariacją na temat modelu SGX543MP. A to niemal to samo, co siedzi w nowym smartfonie iPhone 3G S, choć w PSP2 ma się ponoć znaleźć wersja nie jedno-, a, uwaga, czterordzeniowa! Co jest tym bardziej niesamowite, że  już jeden wystarcza, by uruchomić Quake III Arena przy 30 fpsach!

W dodatku chip jest zgodny z OpenGL 2.0 i DirectX 10 i już w wersji jednordzeniowej użytej w iPhonie 3G S jego wydajność była porównywalna z kartą Nvidia RIVA TNT 2. A tutaj - o ile doniesienia się potwierdzą - będziemy mieli do czynienia z czterokrotnie szybszą bestią, co plasuje ją mniej więcej w okolicach kart GeForce 2!

Znacznie mniej wiadomo natomiast o procesorze. Z przecieków wynika tylko tyle, że zostanie on zintegrowany z chipem graficznym - a przynajmniej takie wnioski wyciągnięto z faktu, że Imagination Technologies opisuje swoje dzieło jako GP-GPU (General Purpose GPU), czyli właśnie takie dwa-w-jednym. O mocy obliczeniowej części odpowiedzialnej za zwykłe obliczenia nic jednak jeszcze nie wiadomo.

Nieznany jest także wygląd "dwójki", choć po premierze PSP Go rendery przygotowane przez fanów wcale nie wydają się już tak nieprawdopodobne...

Co to wszystko oznacza dla fanów przenośnego grania? Z jednej strony jest się czym ekscytować, bo specyfikacja sprzętowa części odpowiedzialnej za tworzenie grafiki wygląda kosmicznie. Rodzi to wprawdzie całkiem uzasadnione obawy o długość pracy na baterii i odporność na wysoką temperaturę (Apple zaleca, by nie używać iPhone 3G S przy temperaturach wyższych niż 35 stopni...), ale... to już problem Sony.

Druga strona medalu to zmieniona - w stosunku do poprzednich generacji konsol Sony - architektura wewnętrzna. Z jednej strony oznacza to duże problemy z ewentualnym zachowaniem kompatybilności względem PSP (jeśli mam zgadywać - tematu w ogóle nie będzie), z drugiej jednak powinno znacząco usprawnić tworzenie nowych tytułów. Architektury PowerVR użyta w chipie graficznym i ARM (która najpewniej zostanie użyta w procesorze) są znane z bardzo wielu innych urządzeń, w tym i przeróżnej maści smartfonów z iPhone na czele. Tak więc o ile Sony nie przegnie z mnożeniem trudności i udostępni coś w rodzaju AppleStore (co zapowiedziano już dla PSP Go), przyszłość zapowiada się bardzo interesująco.

Choć - niestety - nie dla posiadaczy obecnych PSP (w tym i mającego dopiero nadejść PSP Go), ale do tego Sony zdążyło już przyzwyczaić... No i pozostaje pytanie - czy to są wiarygodne informacje? Jak myślicie?


Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze