30
6.07.2009, 17:33Lektura na 2 minuty

Colin McRae: DiRT 2 z obsługą DirectX 11! Niestety (przez to) później

Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalną notkę prasową, w której poinformowała o tym, że jej nadchodząca gra wyścigowa, Colin McRae: DiRT 2 będzie korzystała z możliwości, jakie daje DirectX 11. Niestety, wiąże się to z przesunięciem terminu premiery...


Hut

Właściwie nie wiadomo, czy cieszyć się, czy płakać (choć raczej to drugie). Zgodnie z informacją prasową firmy Codemasters PC-towa wersja gry Colin McRae: DiRT 2 wykorzysta możliwości, jakie daje DirectX 11, a to dlatego, że "pozwolą one w znaczącym stopniu zwiększyć jakość wizualnego aspektu gry".

Notka prasowa cytuje Bryana Marshalla, szefa technologii w firmie Codemasters, który powiedział, że Codies i seria DiRT, "jako liderzy cyfrowej rozrywki wyścigowej, cały czas wyprzedza konkurencje i będzie korzystać z nowych efektów, takich jak sprzętowa teselacja [dzielenie polygonów na mniejsze, co pozwala osiągnąć większą szczegółowość przedstawianego obiektu, a szczególnie jego powierzchni – przyp. red], wielordzeniowość czy Shader Model 5.0, by dostarczyć graczom najbardziej realistyczne, wciągające i ekscytujące wyścigi w branży. Połączenie możliwości DirectX 11 z naszym silnikiem EGO podniesie poprzeczkę dla całego gatunku". Pomocy w programowaniu w DirectX 11 udzieli Codemasters firma AMD, która udostępni swoje narzędzia służące do pracy z tym pakietem. 

Pięknie? Pięknie, z jednym tylko "ale". Wprowadzenie do gry obsługi DirectX 11 jest przedsięwzięciem na tyle dużym, że Codemasters już teraz zapowiedziało przesunięcie premiery PC-towej wersji gry. O ile konsolowcy dostaną ją zgodnie z planem już we wrześniu tego roku, posiadacze komputerów będą musieli poczekać do grudnia. 

To dobra wiadomość... (tylko) dla twórców Need for Speed: Shift.


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze