19
29.06.2009, 10:43Lektura na 2 minuty

Konfigurator Live: ARMA II

Silnik ARMA II pozwala na bardzo szeroką ingerencję w ilość detali i jakość wyświetlania obrazu, dzięki czemu warstwę graficzną gry łatwo można dostosować do wydajności posiadanego sprzętu. Dwurdzeniowy procesor wciąż jest jednak wymagany.


Michał „enki” Kuszewski

Na poniższych zrzutach prezentujemy wygląd gry przy ustawieniach "very low" oraz "very high", a klikając na TEN link znajdziecie filmik porównujący oba ustawienia w ruchu. Jeżeli na pierwszy rzut oka nie widać większej różnicy, jest to wina przeskalowania obrazu w dół. Wszak diabeł tkwi w szczegółach, a ich brak w niższych ustawieniach graficznych rzuca się w oczy dopiero przy wyższej rozdzielczości obrazu.

Komentarz do filmiku: oczywiście drobne różnice w rozwoju wydarzeń w ostatnich dwóch "bojowych" scenkach wynikają z pewnej losowości, która wkrada się za każdym razem, gdy odpala się przygotowany zawczasu w edytorze scenariusz (czyt. ustawi wrogie jednostki naprzeciwko siebie i zatrze ręce śmiejąc złowieszczo pod nosem). Wyraźnie widać tu wpływ ustawienia parametru Visibility na odległość od gracza, w jakiej pojawiają się samoloty. Dym i wybuchy w każdym ustawieniu wyglądają zaś podobnie.

Komentarz do zrzutów: ostatnie dwa screeny zostały zdjęte jeden po drugim, w odstępie ok. pół sekundy - stąd inna faza wybuchu. Patrzcie raczej na trawkę i cienie.

Ustawienia grafiki:

very low (1680x1050, 57* FPS)

Texture detail: low
Video memory: low
Anisotropic filtering: disabled
Terrain detail: very low
Objects detail: very low
Shadow detail: disabled
Postprocess effects: low
Visibility: 1000 m
Fillrate optimizer: 50%

very high (1680x1050, 29 FPS)

Texture detail: very high
Video memory: very high
Anisotropic filtering: high
Terrain detail: very high
Objects detail: very high
Shadow detail: very high
Postprocess effects: high
Visibility: 3000 m
Fillrate optimizer: 87%

* Pomiar przeprowadzony został w warunkach polowych, z dala od idealnych, benchmarkiem Frapsa na LCD z odświeżaniem 60 Hz w pierwszej minucie gry scenariusza Bear Rising.

konfiguracja komputera

  • Procesor Core2Duo E8400 3 GHz
  • Karta graficzna ATI Radeon HD 4870
  • 4 GB RAM
  • Windows Vista
  •  


    Redaktor
    Michał „enki” Kuszewski

    Autor tekstów różnych. W tym książek. Fan żółwi, muzyki filmowej i wszystkiego, co kosmiczne. Swoje politechniczne wykształcenie przekuł w artykuły dla czasopisma CD-Action, w którym jako redaktor przez wiele lat realizował swoje pasje grania i pisania. Obecnie pracuje w Techlandzie jako Quest Designer.

    Profil
    Wpisów512

    Obserwujących1

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze