Twórcy Heavy Rain: przed nami jeszcze sporo pracy
Heavy Rain jest jednym z najbardziej oczekiwanych hitów na PlayStation 3. Posiadacze ?peestrójki? szybko jednak jej raczej nie zobaczą ? jak twierdzi David Cage z Quantic Dreams, jest jeszcze wiele do zrobienia.
"Wciąż pozostajemy w fazie alfa i jest jeszcze dużo pracy przed nami" – stwierdził Cage w wywiadzie dla serwisu NowGamer. Dodał też, że wszystko musi zostać dopięte na ostatni guzik, a tymczasem wiele rzeczy jeszcze nie działa poprawnie.
Heavy Rain jest w pewnym sensie nowatorskie, bo opowiada historię, jaką w grach rzadko się widuje, do tego produkcja wykorzystuje kilka niezwykłych elementów. Cage ma nadzieję, że rozwiązania zastosowane w dziele jego ekipy będą wykorzystywane przez innych twórców. Nie ma jednak na myśli bezmyślnego kopiowania wszystkiego. "Chcę otworzyć drzwi dla innych wydawców i twórców, sprawić, by zobaczyli możliwości".
Nie ma nic złego w tym, że autorzy chcą, by stworzone przez nich elementy były implementowane przez kogoś innego w innych produkcjach. W końcu, jeżeli pewne nowe rozwiązania stają się powszechnie znane i lubiane, oznacza to, że gra, która je wprowadziła po raz pierwszy, jest dziełem nieprzeciętnym. A na takie zapowiada się właśnie Heavy Rain.