73
11.06.2009, 13:14Lektura na 1 minutę

Crysis 2 to "najlepsza gra, jaka może istnieć"

Szef studia Crytek Cevat Yerli najwyraźniej hołduje przekonaniu - poniekąd słusznemu - że na skromności daleko się nie zajedzie. Przy okazji wytłumaczył, dlaczego jego ekipa dopiero teraz wzięła się za gry konsolowe.


Daniel „CormaC” Bartosik

Otóż chodzi o wysokie standardy, jakie narzuca sobie Crytek. Najpierw przez 2-3 lata dowodzeni przez Yerliego Niemcy badali możliwości konsol i sposoby wyciśnięcia z nich całej mocy. "Musieliśmy dokonać przełomu technologicznego zanim mogliśmy sprostać wysoko zawieszonej poprzeczce", tłumaczy Yerli. Teraz, mając technologię cryENGINE 3, studio może rzekomo dać nam "najlepszą grę, jaka może istnieć" na każdej z trzech platform (PC, X360 i PS3). "Postaramy się maksymalnie wykorzystać to, co oferuje nam PC, to co oferuje nam Xbox 360 i to, co oferuje nam PS3", tłumaczy szef studia, zaznaczając jednocześnie, że te trzy wersje Crysisa 2 nie konkurują między sobą. Każda z nich ma pozamiatać konkurencję w obrębie własnej platformy.

Moje pytanie brzmi: Czy Crytek zrozumiał już, że nie wystarczy zachwycająca grafika, żeby zrobić "najlepszą grę, jaka może istnieć"? Czy też ambicja Niemców kończy się na tworzeniu pięknych wydmuszek?


Redaktor
Daniel „CormaC” Bartosik

Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.

Profil
Wpisów1222

Obserwujących19

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze