16
5.06.2009, 21:22Lektura na 2 minuty

E3 ´09: Microsoft: dostaniemy gry dla hardkorowców kompatybilne z Project Natal

Jeśli kogoś zdziwiła nieobecność studia Rare podczas tegorocznych targów E3, mamy właśnie wyjaśnienie ? firma ciężko pracuje nad grami wspierającymi nowy kontroler Microsoftu i nie tylko.


Piotrek66

Tak twierdzi przynajmniej Shane Kim. "Rare jest bardzo zaangażowane w Project Nadal na różnych płaszczyznach" – zdradza. "Chciałem powiedzieć, że mają okropnie dużo pracy, która wykracza nawet poza ich tradycyjne obowiązki związane z grami". Niestety Kim nie chciał się wdawać w szczegóły.

Nieco więcej o samych produkcjach, które będą wykorzystywać nowy – być może nawet rewolucyjny – kontroler, zdradził kierownik projektu sprzętu, Alex Kipman. "Będziemy mieć pozycje specjalnie zaprojektowane tak, by współpracowały wyłącznie z Natalem – nie tylko gry arcade, ale prawdziwe, hardkorowe tytuły z najwyższej półki" – wyjaśnia.

"Otrzymacie też jakieś produkcje, które będą w zasadzie hybrydami – pozycjami, które działać zarówno z kontrolerem [klasycznym – dop. Piotrek66], jak i z Natalem" – obiecuje. "Dlaczego to jest tak interesujące? Pomyślcie o FPS-ie, w którym korzystam z pada, ale jednocześnie śledzona jest moja twarz, dzięki czemu zaglądam za róg”.

Zresztą to nie jedyne zastosowanie tego typu tytułów. Kipman zdradził, że dobrze się one sprawdzą także w co-opie, gdzie hardkorowy gracz, posługujący się zwykłym kontrolerem, bawi się wraz z casualem, który kieruje swą postacią za pomocą Natala. Jako przykład podał rozgrywkę w Halo dwóch graczy – jeden z nich używa pada, a drugi – za pomocą niesamowitej technologii Microsoftu – może w łatwy sposób rzucać granatami i robić wiele innych rzeczy.

Zapowiada się naprawdę interesująco. Wygląda też na to, że Project Natal sprawdzi się nie tylko w grach casualowych, jak niektórzy twierdzą – oby tak rzeczywiście było.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze