22.06.2021, 12:10Lektura na 1 minutę

GTA V stworzone przez... sztuczną inteligencję [WIDEO]

Być może „odtworzone” byłoby właściwszym słowem.


Witold Tłuchowski

Dowodów na niezwykłe możliwości sztucznej inteligencji nie brakuje, a obcować z nią coraz częściej mogą także i gracze. I nie mowa tu o programowanych wcześniej NPC-ach, a np. AlphaStar, SI, która przed dwoma laty osiągnęła najwyższą rangę w rankingowym trybie StarCrafta II (bez żadnych oszustw i przy określonych limitach liczby wykonywanych akcji na minutę).

Teraz zdolności SI na innym polu przetestowali Harrison Kinsley i Daniel Kukieła. Przy użyciu stworzonego przez Nvidię GameGAN, „generatywnego modelu uczącego się wizualnie naśladować gry poprzez przyswajanie scenariuszy i aktywność klawiatury podczas treningu”, odtworzono Grand Theft Auto V. No, przynajmniej jego maluteńki fragment. Oznacza to, że wszystko, co widać na poniższym filmie, powstało tylko wyłącznie na podstawie „obserwacji” rozgrywki (notabene bota, ot, by zupełnie wykluczyć czynnik ludzki) i nie ma w tym linijki kodu stworzonej przez człowieka. GAN Theft Auto – jak je zgrabnie ochrzczono – jest ogrywane w całości w środowisku sieci neuronowej.

Właściwą rozgrywkę i omówienie całego projektu obejrzycie poniżej:

Zresztą zainteresowani mogą sami wypróbować GAN Theft Auto za sprawą dema (znajdziecie je na GitHubie, o TUTAJ).


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze