3
19.04.2021, 14:02Lektura na 3 minuty

Path of Exile: Twórcy przepraszają fanów za danie streamerom pierwszeństwa w logowaniu się do gry

W piątek gracze ugrzęźli w kilkugodzinnych kolejkach, więc bez trudu można zrozumieć ich frustrację.


Witold Tłuchowski

Od premiery swojego hitowego hack'n'slasha Grinding Gear Games cieszy się nieustającą sympatią graczy – i trudno się dziwić, skoro Path of Exile jest nie tylko darmowe, ale również nieustannie wspierane nową zawartością. Niedawno studio pokazało sporo materiału z sequela, przy okazji zapowiadając nowy dodatek do pierwszej części: Ultimatum. Ten do gry trafił w piątek i... cóż, nawet najlepszym zdarzają się potknięcia.

Tradycyjnie już dla naszej branży w dniu debiutu grać mogli tylko nieliczni chętni, pozostali utknęli zaś w długich, nawet dwugodzinnych kolejkach do logowania. Do tego później nierzadko byli z serwerami rozłączani, co wcale w zabawie nie pomagało. Jak w oficjalnym komunikacie tłumaczyli twórcy, winna tego stanu rzeczy była migracja danych, którą do tej pory zawsze przeprowadzano z odpowiednim wyprzedzeniem. Tym razem „z powodu ludzkiego błędu” do niczego takiego nie doszło – proces ten przeprowadzano na bieżąco, akurat w momencie, gdy produkcja cieszyła się największym zainteresowaniem.

Problemy z połączeniem fani mogliby jednak przeboleć, ale Grinding Gear Games popełniło – jak samo to ujęło – spore faux pas. Przy okazji tłumaczenia studio swoim zwyczajem dało przykład rzadkiej w naszej branży szczerości (np. w grudniu wprost przyznali, że przekładają datę premiery aktualizacji, bo ich gracze i tak będą w tych dniach grać w Cyberpunka). Developerzy pozwolili bowiem opłaconym streamerom ominąć długie kolejki – szybko zrozumieli niestosowność tej decyzji, ale było już za późno.


Więc kiedy to wszystko się działo, udało nam się również popełnić całkiem spore faux pas i rozwścieczyć całą społeczność, pozwalając streamerom ominąć tę naprawdę wolno posuwającą się kolejkę, o której wspomnieliśmy. Tło opowieści jest takie: ​​ostatnio zamówiliśmy dobrze płatny marketing influencerów, a to obejmuje organizowanie dużych streamerów, podczas których będą za pieniądze prezentować Path of Exile swoim widzom (mają #ad w tytułach transmisji). Ustaliliśmy, że zapłacimy za dwie godziny streamingu i wpadliśmy w dwugodzinną kolejkę do logowania. Było to tak blisko, jak tylko można być blisko dosłownego spalenia wielkiej góry pieniędzy. Dlatego podjęliśmy pospieszną decyzję, aby pozwolić tym streamerom ominąć kolejkę. Większość z nich o to nie prosiła i nie należy ich winić za to, co się stało. Pozwoliliśmy również innym streamerom, którzy nie byli zaangażowani w kampanię, na pominięcie kolejki, aby nie zostali z tyłu.


Jak jednak mówią twórcy:


Decyzja o zezwoleniu streamerom na ominięcie kolejki była ewidentnym błędem. Zamiast oferować widzom coś do obejrzenia podczas stania w kolejce, obraziło to wszystkich naszych graczy, którzy chcieli zalogować się do gry i nie byli w stanie tego zrobić. Zamiast tego musieli patrzeć, jak inni cieszą się tą możliwością. Jest całkowicie zrozumiałe, że wielu graczy było z tego powodu niezadowolonych. Mówimy ludziom, iż liga Path of Exile startuje na uczciwych warunkach dla wszystkich i musimy się upewnić, że tak jest w rzeczywistości.


Studio obiecało, że w przyszłości podobna sytuacja więcej się nie powtórzy. Sam proces logowania w takich przypadkach też ma być usprawniony. Serwery Path of Exile dziś działają zaś już poprawnie.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze