PlayStation: Sony spróbuje wykorzystać potencjał rynku gier mobilnych
Uncharted Go? Killzone Mobile?
Japoński gigant poszukuje odpowiedniego kandydata na stanowisko Head of Mobile. Szef „nowej jednostki biznesowej” ukształtuje strategię rozwoju gier mobilnych dla grupy deweloperskiej PlayStation Studios. To ważne i kompleksowe przedsięwzięcie, które będzie realizowane przez okres najbliższych 3-5 lat. A zatem na konkrety (tj. zapowiedzi/premiery gier) przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Szef działu gier mobilnych skoncentruje się na „dostosowaniu najpopularniejszych marek PlayStation do urządzeń mobilnych”. Cóż, tak naprawdę nie jest to całkowicie nowa sytuacja. Wszak w przeszłości na sprzęcie przenośnym (iOS, Android) debiutowały produkcje pokroju Uncharted: Fortune Hunter i Run Sackboy! Run! (seria LittleBigPlanet).
Najwidoczniej włodarze Sony doszli do wniosku, że warto wycisnąć coś więcej z mobilnego gamingu. Przenośne odsłony najpopularniejszych marek to prawdziwe maszynki do zarabiania pieniędzy. Takie Call of Duty: Mobile (2019) - tylko w pierwszym roku obecności na rynku – potrafiło wygenerować przychód na poziomie 480 milionów dolarów.
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.