11
5.03.2021, 12:56Lektura na 2 minuty

Genshin Impact tylko w wersji mobilnej zarobiło już 874 miliony dolarów

To więcej niż Pokémon GO w tym samym okresie, choć do liderów wciąż jeszcze nieco brakuje.


Witold Tłuchowski

Można sarkać na stylistykę gry, irytować się na model zdobywania postaci oparty na mechanizmach gacha czy krytykować zbyt oczywiste czasem inspiracje Breath of the Wild – nie zmieni to jednak faktu, że Genshin Impact trudno nazwać wydmuszką nastawioną tylko na zarabianie pieniędzy. Dzieło chińskiego miHoYo stało się jednym z nieoczekiwanych hitów 2020 dzięki swojej wysokiej jakości, trafiając także w gusta zachodnich graczy. A że przyniosło to studiu ogromne zyski, to już inna sprawa.

Już w grudniu słyszeliśmy, że w ciągu dwóch miesięcy grze udało się na samych platformach mobilnych wygenerować blisko 400 milionów dolarów przychodów. Wtedy można się było jednak jeszcze zastanawiać, czy nie jest to jedynie chwilowy szał. Najnowsze dane Sensor Tower jasno pokazują, iż scenariusz ten zdecydowanie się nie sprawdził.

Genshin Impact od 28 września (czyli dnia premiery) do końca lutego przyniosło twórcom aż 874 miliony dolarów – i to tylko w wersji mobilnej, ponieważ portal nie dysponuje informacjami na temat przychodów na pecetach i PlayStation. Czyni je to trzecią najpopularniejszą grą tego okresu – za Honor of Kings i PUBG Mobile (obie przekroczyły miliard dolarów przychodu). Tytuł wyprzedził więc Pokémon GO (651 milionów dolarów) i Robloksa (579 milionów dolarów).


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze