15
3.03.2021, 13:55Lektura na 2 minuty

Sony patentuje system pozwalający zamienić banany w kontrolery do gry

Nie bójcie się, można też korzystać z innych owoców.


Witold Tłuchowski

Pisanie o patentach związanych z technologiami to zawsze ryzykowna sprawa. Pomysły są w końcu tanie, a by zastrzec któryś z nich, niekoniecznie trzeba dysponować w pełni działającym prototypem. Stąd przewidywanie przyszłości na podstawie zgłaszanych do urzędu pomysłów rzadko kiedy ma rację bytu.

Czasem jednak trudno się oprzeć, szczególnie gdy mowa o wizjach Sony (firma zawsze ma przecież w zanadrzu sporo interesujących planów). Jak zauważyło GamesIndustry.biz, gigant złożył wniosek o opatentowanie systemu pozwalającego zamienić dowolny przedmiot w kontroler do gry. Za przykład posłużyły m.in. banany.

playstation-banan-kontroler-1_4byt.jpg

Nie powiem, przy obecnych cenach padów nie byłaby to może najgorsza alternatywa. Szczególnie że zamiast owoców mielibyśmy móc używać dowolnego innego nieświęcącego przedmiotu (nie wiem, kapcia lub pudełka po grze).

playstation-banan-kontroler-2_4byt.jpg

Celem byłoby ułatwienie życie graczom, którzy – jeżeli chcą np. korzystać w pełni z możliwości VR-u – muszą posiadać większą liczbę kontrolerów, pamiętać o ich ładowaniu, znaleźć miejsce do ich przechowywania etc. Jak czytamy we wniosku:


Byłoby wskazane, aby użytkownik mógł używać niedrogiego, prostego i nieelektronicznego urządzenia jako urządzenia peryferyjnego do gier wideo.


Idea stojąca za patentem jest taka, by za pomocą kamery (zapewne powiązanej z zestawem VR) skanować poszczególne obiekty, które później byłyby rozpoznawane przez urządzenie jako kontroler. Twórcy gier mogliby także wcześniej ustalać listę konkretnych przedmiotów służących do zabawy (luźny pomysł: sprzedając swój tytuł z dołączonym plastikowym mieczem świetlnym). Tym sposobem można by uzyskać zarówno zamienniki PS Move'a, jak i bardziej tradycyjnych padów.

Rzecz jasna, jak już to zaznaczałem wcześniej, to jedynie patent, więc Sony wcale nie musi kontynuować starań w kierunku realizacji tego projektu. Przyznacie jednak, że brzmi on całkiem intrygująco – i wcale nie tak abstrakcyjnie czy rewolucyjnie, patrząc na dostępne na rynku technologie. 

Przypomnę, że firma podzieliła się niedawno pierwszymi informacjami dotyczącymi następcy PS VR.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze