12
27.11.2020, 09:47Lektura na 2 minuty

Xbox: Microsoft jest świadomy problemów z wydajnością w niektórych grach multiplatformowych

Firma pracuje już nad rozwiązaniem.


Witold Tłuchowski

Dyskutując na temat kolejnych generacji konsol, na ogół skupiamy się na porównywaniu tytułów na wyłączność (lub ich braku). Dla części z nas ważniejsze jest jednak to, który sprzęt sprawdzi się lepiej w produkcjach dostępnych na różnych platformach. W końcu jeżeli niecierpliwie czekamy na np. GTA VI, chcielibyśmy mieć pewność, że uruchomimy je w najlepszej możliwej wersji.

Krótko po premierze Xboksa Series X/S i PlayStation 5 pojawiły się doniesienia, że ten pierwszy radzi sobie w grach zauważalnie gorzej. W skrajnych wypadkach dochodzi nawet do różnic sięgających 40 klatek na sekundę, choć na ogół są to wartości sporo mniejsze. Jest to o tyle dziwne, że – patrząc na same podzespoły – Xbox wydaje się mocniejszym sprzętem.

Porównania Digital Foundry potwierdziły te rewelacje: przykładowo w Dirt 5 liczba detali na PlayStation 5  w trybie 120 fps-ów jest „znaczenie wyższa” niż na Series X. Podobnie rzecz ma się z Valhallą: w niej konsola Microsoftu działa mniej płynnie niż na konkurentce. Z drugiej strony w najnowszym Call of Duty w scenach z ray-tracingiem Xbox utrzymuje stabilne 60 klatek na sekundę, gdy PS5 potrafi zejść do 40 fps-ów. Przeważnie jednak to „piątka” wygrywa w podobnych zestawieniach.

Do sprawy odniósł się Microsoft w przesłanym The Verge oświadczeniu:


Jesteśmy świadomi problemów z wydajnością w pewnej liczbie zoptymalizowanych pod Xbox Series X|S tytułów i aktywnie współpracujemy z naszymi partnerami w celu zidentyfikowania oraz rozwiązania tych problemów, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia. Ponieważ dopiero rozpoczynamy nową generację konsol, nasi partnerzy dopiero teraz odkrywają, co one potrafią. Spodziewamy się drobnych poprawek błędów, w czasie gdy będą się uczyć, jak w pełni wykorzystać naszą nową platformę. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z developerami w badaniu możliwości Xbox Series X | S w przyszłości.


Miejmy nadzieję, że kolejne patche pozwolą rozwiązać wspomniane problemy.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze