Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBaldur’s Gate III: „Szalona” sprzedaż, pierwsze gameplaye [WIDEO]

Witold środa, 7 października 2020, 13:54 News

Kto już grał, niech koniecznie się wypowie!

Od wczoraj miłośnicy klasycznych erpegów mają niemałe powody do świętowania, nareszcie do sprzedaży trafił bowiem spadkobierca legendarnej serii Baldur's Gate. Larian wychodził z siebie, by dorównać BioWare, i na razie wszystko wskazuje na to, że studio nie zawiodło oczekiwań. Wolelibyśmy co prawda pominąć etap wczesnego dostępu i od razu dostać pełnoprawną produkcję, ale jeżeli poskutkuje to bardziej dopracowaną grą, narzekać nie będziemy.

Fragment „trójki” dostępny w ramach Early Accessu zawiera pierwszy akt, pozwalający na ok. 20 godzin zabawy. Całość docelowo ma jednak zająć pięć razy dłużej, więc przed twórcami jeszcze sporo pracy. Pieniędzy na nią im raczej nie zabraknie, ponieważ pierwsze informacje dotyczące sprzedaży są optymistyczne. Jakichkolwiek szczegółów nam poskąpiono, ale Swen Vincke określił ją mianem „szalonej”.

Wiemy za to, że w szczytowym momencie przy Baldur’s Gate III spędzało swój czas na Steamie jednocześnie 73 980 osób. Danymi z GOG-a nie dysponujemy.

Gra trafiła do sprzedaży o 19:00, więc na pierwsze gameplaye czekać zbyt długo nie musieliśmy.

Poniżej możecie przyjrzeć się lepiej opcjom kreacji postaci:

W bonusie zwiastun z okazji „premiery”:

Baldur’s Gate III dostępne jest w ramach wczesnego dostępu na Steamie i GOG-u.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 11 października 2020, 16:54   Fallschirmjager
@Asturas A co Ty myślałeś? Niemal wszystkie firmy korzystają ze swoich gotowych już assetów, silników itp. W Fifie od kilku lat się nic nie zmienia, Unreal Engine 4 jest powszechnie używany, Uncharted to jedno i to samo poza ulepszoną grafiką i inną fabułą. Far Cry 3, 4, 5, Assassin's Creed itp. itd. etc. Baldur's Gate to dla mnie klimat, staty, muzyka, postacie itp. Każda gra ewoluuje, i bardzo dobrze, nie podoba mi się tylko, że turami, no ale przyzwyczaiłem się z Divinity: OS2.
piątek, 9 października 2020, 22:16   Xellar
Dobrze zrozumiałem, źle napisałem. Miało być rozkoszowałeś się każdą spędzoną chwilą, a nie każdym przejściem :)
piątek, 9 października 2020, 21:42   Mathius
@Xellar Źle mnie zrozumiałeś, to był czas jednego przejścia :D
piątek, 9 października 2020, 10:47   Xellar
*ostatnie lata to złoty okres, nie że ostatnie 15 lat.
piątek, 9 października 2020, 10:45   Xellar
A pierwsza miłość - wiadomo - utkwi człowiekowi w sercu do końca życia.
A tam źle, po prostu rozkoszowałeś się każdym przejściem ;) Sam az tyle czasu nie spędziłem, ale każde podejście u mnie to jakieś 160-180 godzin. Słyszałem o ludziach, którzy Pathfindera przechodzili w 70-90 godzin, ale osobiście nigdy kogoś takiego nie spotkałem ;)
piątek, 9 października 2020, 10:42   Xellar
@Mathius, nigdzie nie napisałem, że w ostatnich 15 latach nie było "udanych gierek" w kategorii klasyczny cRPG. Było, całkiem sporo. Powiedziałbym wręcz, że to jest złoty okres tego podgatunku. Po prostu, jedne podobały mi sie bardziej, a inne mniej. Pathfinder:Kingmaker podobał mi się z nich wszystkich najmocniej. Co też nie znaczy, że był z nich najlepszy. Po prostu, takie mam preferencje. Może dlatego, że był P:K doświadczeniem było mu najbliżej do mojej pierwszej, wielkiej miłości; jedynce Baldur's Gate
piątek, 9 października 2020, 10:05   Mathius
@robin81 Ale już 200zł które kosztuje w sklepie? :P@Xellar Nie zmienia to faktu, że gierka była udana. W takiego Pathfindera to ja akurat chyba źle grałem, bo mam na jednym przejściu jakieś 320 - 350h :D
piątek, 9 października 2020, 7:47   robin81
Nie dam 250zł za grę , która wyjdzie za dwa lata.
czwartek, 8 października 2020, 22:08   Shaddon
@Celdur
Wygląda słodko, ale czy będzie mieć w pełni udźwiękowione dialogi?
czwartek, 8 października 2020, 20:20   Xellar
Mathius,
Tyranny było bardzo fajne, ale czuć było, że to był tylko poboczny projekt, robiony bez rozmachu. Miało fajne założenia, fajny, autorski projekt świata, ciekawą historię. Jednak cRPG na 30-35 godzin, to trochę mało. Może nawet nie chodzi tutaj o liczby bezwzględne, tylko jak została poprowadzona narracja w Tyranny. Tam się miało uczucie, że gra się kończyła, zanim tak naprawdę się dobrze rozkręciła.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Jeden chce grać w Soulsy, drugi w match-3 na komórce. 

Komentarzy:
0

Stąd pod koniec tego odcinka prezentuję coś ekstra.

Komentarzy:
2

Nie tam, gdzie bym się go mogła spodziewać.

Komentarzy:
6

Dla osób spoza świata gier głównym skojarzeniem z tematem polskich produkcji będzie bez wątpienia Wiedźmin. Gracze znają dużo więcej tytułów i wiedzą, jak kreatywna potrafi być nasza branża. Jednak najwięcej o sile sektora gamedev wiedzą... inwestorzy. Oni zarabiają na nim od lat.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« grudzień 2020
PWŚCPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031