Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Baldur’s Gate III: Larian opowiada o trybie wieloosobowym [WIDEO]

Witold piątek, 11 września 2020, 11:58 News

Głosowanie rozwiązaniem wszystkich problemów świata.

Nawet jeżeli Baldur’s Gate III nie będzie największą premierą września (bo technicznie rzecz biorąc, nie jest to premiera, a debiut we wczesnym dostępie), ważniejszego wydarzenia dla fanów erpegów w tym czasie nie będzie. Powrót legendy autorstwa doświadczonego studia Larian zapowiada się świetnie, acz purystom może niekoniecznie podobać się np. podejście do systemu walki. Niedawna prezentacja – ukazująca m.in. scenę usuwania mózgu z czaszki (na szczęście postać zdała test na zręczność) i późniejszy dialog z oswobodzonym stworem – udowodniła, że mimo wszystko warto chyba zaufać twórcom Original Sin II.

Ci kontynuują regularne informowanie o postępach prac i omawiają kolejne elementy gry. W najnowszej aktualizacji skupiono się na multiplayerze i decyzjach, jakie wspólnie podejmą gracze etc. Rozsądnie brzmiący system głosowania rozciągnięty zostanie także na streamy, podczas których widownia będzie mogła decydować o dalszych losach przygody.

Baldur’s Gate III zadebiutuje we wczesnym dostępie na pecetach (i Stadii) 30 września.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 15 września 2020, 23:08   arianrod
Podsumowując:
- tury są do kitu. Trzeba klikać jak debil "koniec tury" albo jakąś klepsydrę, a pomiędzy tym postaci/jednostki czekają nie wiadomo na co. No szanujmy się.
- Baldur's Gate I bije Original Sin na głowę zarówno pod względem mechaniki (rozwój postaci i walki w DOS to jakaś parodia) i fabularnym (fabułę obu części DOS pisał chyba 10-latek, który na siłę chciał być albo śmieszny, albo przesadnie poważny)
Dziękuję za uwagę i dobrej nocy.
niedziela, 13 września 2020, 21:39   Tonnyhax
na moje chwalenie BG1, to tak jak chwalenie na sile Desperados 1 czy Robin Hood'a. Desperados z 2020r. poprostu robi wszystko o niebo lepiej i jest ponad to, co juz bylo. robienie gry na stare kopyto to zwykle uwstecznianie. ja czuje mega zenade grajac w BG1 i juz nawet nie chodzi o ta spacje. poprostu gra jest slaba i tyle. i to nawet nie, ze jest slaba po tylu latach, byla slaba zawsze i kropka. z BG1 i BG2 wybralbym BG2 bez zastanowienia, a czy stary system, czy Original Sin 2; bez 2 zdan ten drugi.
niedziela, 13 września 2020, 18:49   Tonnyhax
@Darku22 no wlasnie chociazby przez pryzmat BG2 mi chodzi, ze BG2 jest o niebo lepsze fabularnie i w dynamice zdarzen druzynowych niz BG1. BG1 przechodze jedynie z sentymentu i dla Durlaga. Trudno tam sie doszukiwac czegos wyjatkowego. Wieje nuda i prostota. Czasami az sie chce, by ten kalkulator znikl a gra przeobrazila sie w h'n's. Jak dla mnie BG1 to lipa straszna po tylu latach. mutant year zero, itp. tez nie sa dla mnie idealne; kalkulacje sa ustalone z gory, ale jak ktos ma cierpliwosc to jest ok.
sobota, 12 września 2020, 22:45   Darku22
@Tonnyhax "ktyczne typu mutant year zero rowniez do mnie trafiaja. BG1 z perspektywy czasu beznadziejnie sie zestarzalo pod kazdym wzgledem." No nie wiem, najprostrzy przykład opis przedmiotów w BG super szkic, super historia i opis przedmiotu, ciekawe statystki. Opis przedmiotu w "original sin 2 byl mega spoko" Topór 2k6. Już pominę warstwę mechaniczną w DoS:2przecież to gra skierowana do casuali, 0 mechanik i jakiś bardziej złożonych bildów. BG:2 bije to na głowe po trzykroć
sobota, 12 września 2020, 22:04   Laschlo
@Xellar No właśnie i to nawet nie jest 5 sekund bo to dużo przy wyższych poziomach trudności wystarczy walkę na sekundę puścić i trzeba pauzować żeby dostosować taktykę. Mam wrażenie że aktywną pauzę lubią ludzie którzy grają na niższych poziomach trudności i wtedy gra przeradza się w hack and slash. Wtedy grę przechodzi się szybciej i od czasu do czasu włącza się pauze do rzucenia czaru czy specjalnego ataku. A reszta to samograj.
sobota, 12 września 2020, 20:19   Tonnyhax
turowy typ rozgrywki jest o niebo lepszy. wychowalem sie na baldurach, ale ilekroc wracam i ogrywam postacia solo, to czuje zazenowanie gdy spamuje ta spacja co ulamek sekundy, by gdzies tam pomiedzy linijki kalkulatora wepchnac sie ze swoja akcja. original sin 2 byl mega spoko, turowe gry taktyczne typu mutant year zero rowniez do mnie trafiaja. BG1 z perspektywy czasu beznadziejnie sie zestarzalo pod kazdym wzgledem. na pewno nie ma co tej gry wynosic na piedestal. BYLA dobra ''z braku czegos lepszego''
sobota, 12 września 2020, 18:56   Makabrezka
PoE 2 pokazało, jak mało popularne jest RTwP. I co zrobiło Obsidian, widząc lipną sprzedaż ich gry, i świetną D:OS2? Dodali tryb turowy. Podobnie z Kingmaker, najpopularniejszy modem był ten wprowadzający rozgrywkę turową. I teraz został on na stałe zaimplementowany do gry.
sobota, 12 września 2020, 18:24   Xellar
nikt nie zwraca uwagi. Jest tylko: Spacja Rozkaz...5 sekund walki...Spacja! Rozkaz, rozkaz...7 sekund walki...SPACJA! Rozkaz, rozkaz, rozkaz...6 sekund walki. SPACJA! itd...
sobota, 12 września 2020, 18:23   Xellar
rozumiałem przekonania, że RTwP jest najwyższym osiągnięciem człowieka w dziedzinie komputerowych RPGów. Ma swoje wady, ma swoje zalety. Jakoś nie będę za bardzo ubolewać nad tym, że go nie ma. Jeśli Larian mówi, że łatwiej mu zaadaptować D&D5ed w oparciu o system turowy, to jestem na tak. Przynajmniej nie będę musiał wymieniać klawiatury co 200 godzin gry, bo w RTwP zawsze molestuję spację. Zgadzam się również z tym co napisał @Laschlo o zaletach TB. W RTwP jest taki chaos, że smaczki animacyjno-graficzne
sobota, 12 września 2020, 18:18   Xellar
Tak zastanawiam się nad tym jaką przewagę ma system z aktywną pauzą nad turowym i jedyne co mi przychodzi do głowy, to że walki są szybsze, przez co może być więcej starć z wrogami, a sama gra nie ulega rozdęciu do pierdyliarda godzin. Nie mniej jednak, zwolennicy RTwP w rozmowach nad wyższością jednego systemu nad drugim nigdy nie podają żadnych argumentów, jedynie że tak było w oryginalnym Baldurze i dlatego nie powinno się tego ruszać. Jestem wieloletnim fanem gier balduropodobnych, jednak nigdy nie

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Bezkompromisowa zabawa w 4K.

Komentarzy:
8

...i LG 27GN950 wychodzi ta sztuka bardzo dobrze.

Komentarzy:
6

W tym roku World of Tanks, niezwykle popularna gra free-to-play online, obchodzi swoje 10. urodziny. Świętowanie trwa już dobre pół roku i powoli zbliża się do końca, jednak wciąż jest czas, by... zgarnąć kilka prezentów!

Komentarzy:
11

Mitologia grecka, legendy arturiańskie i płaska Ziemia.

Komentarzy:
6

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z