Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Baldur’s Gate III opóźnione

Witold wtorek, 4 sierpnia 2020, 19:23 News

W sierpniu jednak w kontynuację legendarnej serii nie zagramy.

Fani nawet nie próbowali kryć radości, kiedy oficjalnie zapowiedziano trzecie Baldur's Gate. Choć stać mieli za nim nie twórcy oryginału z BioWare, o jakość produkcji byliśmy więcej niż pewni: Larian Studios udowodniło bowiem swoim Divinity: Original Sin II, że potrafi tworzyć erpegi w rzucie izometrycznym – nawet jeżeli części ortodoksów taka decyzja nie do końca przypadła do gustu.

Ziarno wątpliwości zasiało ogłoszenie, że w „trójkę” zagramy najpierw w ramach steamowego wczesnego dostępu, co niekoniecznie licuje z produkcją AAA (acz pasuje do modus operandi samego Lariana). Długie fragmenty rozgrywki działały jednak raczej kojąco, chociaż nie każdy z radością przyjął wieści o bardziej dynamicznej walce.

Cóż, jak bym się nie starał, nie mogę już dalej przedłużać. Twórcy przyznali właśnie, że Baldur’s Gate III na rynku nie zadebiutuje zgodnie z obietnicami w sierpniu. Zamiast tego 18 sierpnia o 19:00 poznamy nową datę premiery i usłyszymy inne duże ogłoszenia. Jak przy tym zaznaczył Larian, na powrót legendy zbyt długo mimo wszystko czekać nie będziemy.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 6 sierpnia 2020, 23:41   alistair80
Osobiście nie lubię gier typu Cywilizacja, więc w nie nie gram. Nie lubię gier na czas, więc w nie nie gram. Proste. Nikt Was nie zmusza do grania w cokolwiek. Poziom hard za trudny? Grajcie na normalu lub łatwym. Zawsze można pograć w pasjansa. I nie jestem tu złośliwy, sam grałem namiętnie w pasjanse czy sapera.
czwartek, 6 sierpnia 2020, 23:37   alistair80
Ludzie, kiedy wyszło Baldur's Gate 1? Wiele lat temu, co tu porównywać? Poza tym to, że mamy 2020 rok nie oznacza, że obecne gry są zupełnie inne od tamtych. Nadal wychodzą gry, które przypominają gry z tamtych lat. A czepianie się aktywnej pauzy uznaję za śmieszne. Ktoś Wam każe? Grajcie bez niej. Mam wrażenie, że czepiacie się określonej gry zupełnie bez sensu. Nie ma czegoś takiego jak przestarzały system. Jeśli ktoś nie lubi gier turowych, to nikt mu nie każe w nie grać.
środa, 5 sierpnia 2020, 19:22   Fallschirmjager
Czekam, gra lepiej by była oceniania jako oddzielny produkt, a tak ludzie będą narzekać jakie to chałowe, to nie jest baldur itd., czyli "to nie moja nostalgia" do gry, której nikt by dziś nie tknął, byłaby z niej dziś indie i może tam by miała jakieś znaczenie, acz niszowe. Jest teraz tyle gier indie, które gdyby były wydane w czasach baldura zmiażdżyły by go albo byłyby na równi z właśnie z Original Sin 2.
środa, 5 sierpnia 2020, 16:56   Xellar
i hermetyzmu jakie daje Ci granie w PoE. Dla mnie PoE nie był niezwykle trudny. Był żmudny. Proces uczenia się go był zbyt żmudny, a nagroda w postaci progresji w grze zbyt mało satysfakcjonująca, żeby mnie motywowała do nauki tej gry. Zatem odpuściłem sobie przechodzenie jej na poziomie PotD (piszę o dwójce, bo jedynka mi się bardzo podobała). Mnie głównie zraziła pisanina scenarzystów, którym nie powierzyłbym pisania książek dla dzieci, bo jeszcze dzieci zraziłyby się do czytania.
środa, 5 sierpnia 2020, 16:53   Xellar
Ale o czym to tak naprawdę świadczy? Raczej o słabym balansie, niż o czymś więcej, skoro jest taka dysproporcja w skali wyzwania pomiędzy granicznymi poziomami trudności. 90% graczy i tak wybiera zazwyczaj poziom normalny dla pierwszego przejścia gry, czasem hard, jeśli jest jeszcze coś powyżej – zapewniam Cię, na tych poziomach nie idzie się „odbić” od PoE, bo są tak łatwe. Poza tym, mam dziwne przeświadczenie czytając Twoje komentarze dotyczące argumentacji PoE > DoS2 wynika z poczucia elitaryzmu
środa, 5 sierpnia 2020, 16:50   Xellar
@Darku22,
Naprawdę nie rozumiem jak można napisać w przypadku PoE(2), że ktokolwiek się od niego odbił z powodu "trudności rozgrywki". Przeszedłem grę na poziomie Veteran, w dwóch trybach, turowym i z aktywną pauzą, i nie przypominam sobie, żebym na którymkolwiek etapie gry musiał się natrudzić. Moje wspomnienia raczej wskazują, że dużo ziewałem podczas tych walk, które niemal przechodziły się same. I wierzę Ci, że PotD może być tak hardocorowo trudny, że przeszły na nim grę może z 5 osób na krzyż.
środa, 5 sierpnia 2020, 16:39   panslonce
@Darku22 Zastanawiam się, czy serio Pillarsy są bardziej złożone od DOS2, czy raczej mniej przejrzyste. Chyba jednak to drugie. Co do progu wejścia, to się nie zgodzę, że Pillarsy mają jakiś większy. Przy pierwszym zetknięciu, więcej problemów miałem jednak z DOS2.
środa, 5 sierpnia 2020, 16:19   Darku22
@Shaddon Można spokojnie zrobić aktywną pauze dobrze, patrz Dragon Age:O, jak napisaliśmy z panslonce PoE ma wysoki punkt wejścia, stąd dużo osób się od niego odbija. DoS:2 ma prostą mechanike przystępna dla osób, które nigdy nie grały w bardziej złożone RPG. @panslonce Co do IWD racja, to był dobry tytuł pod coopa gdzie gracze chcą dużo walczyć, a nie stawiać na dialogi i fabułę, które ciężko wdrożyć w grze multi z wieloma osobami na raz.
środa, 5 sierpnia 2020, 14:34   panslonce
@Darku Ano właśnie, ludzie czepiają się o mechanikę i grafikę. Tymczasem to, co przełoży się na rzeczywisty sukces BG3 to będzie fabuła. A jej raczej nie poznamy przed premierą. BTW - IWD był krytykowany za prostacką fabułę i niemalże opisywany jako H&S w świecie FR. Lubię go, jednak w przypadku nowego BG liczę na coś więcej :>
środa, 5 sierpnia 2020, 14:03   Shaddon
@Darku22
IMO starcia w Pillarsach, szczególnie na tle Divinity, miały szalenie chaotyczny przebieg odzierający je z jakiejkolwiek taktycznej głębi. Nie kręci mnie "QTE" z wciskaniem spacji po każdym machnięciu mieczem, a do tego sprowadza się system walki znany z Wrót Baldura. Larian brawurowo rozprawił się z czymś, co od dekad było zmorą drużynowych erpegów.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Jeśli wybierasz się w podróż, niech będzie to podróż długa.

Komentarzy:
1

Już drugi tydzień z rzędu mam do czynienia z żabami, a przede mną jeszcze Frog Fractions!

Komentarzy:
4

Karty dźwiękowe Creative’a dzielą się na trzy linie. Te oznaczone literą X mają dość uniwersalny charakter i nadają się do różnych zastosowań, również do gier, czego najlepszym przykładem jest model X3.

Komentarzy:
1

Aby solidnie ograć każdą z tych gier, ten tydzień musiałby trwać ze dwa, a może ze trzy tygodnie.

Komentarzy:
6

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« wrzesień 2020
PWŚCPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930