Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITZawartość CD-Action 09/2020

Ninho piątek, 24 lipca 2020, 12:02 News

Klimatyczna gra na okładce, klimatyczna gra jako pełniak – CD-Action 09/2020 dostępne w kioskach (i wersji cyfrowej) już we wtorek (28.07).

 Podobnie jak miało to miejsce z poprzednim numerem, również CDA 09/2020 będzie dostępne w wersji papierowej, jak i cyfrowej. E-wydanie nie będzie zawierać kodów na gry, cena obu wydań wynosić będzie tyle samo. Sprzedawcy internetowi zazwyczaj obniżają jednak ceny wydań cyfrowych. Najnowszy numer dostaniecie od wtorku w kioskach, jak również na stronach e-kiosk.plegazety.pl i nexto.pl:


Dział info rozpoczynamy od kolejnej części omówienia (nie)E3. Podobnie jak przed miesiącem, podsumowanie konferencji przygotował spikain. Nie zabrakło również standardowych newsów i tabeli najważniejszych premier nadchodzących dni.

Dział zapowiedzi rozpoczynamy natomiast od zupełnie nowej gry w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Star Wars: Squadrons przygląda się Witold. O czwartej części serii Crash Bandicoot kilka słów skreślił natomiast największy fan poczciwego jamraja, Bastian, a wyżej podpisany zastanawia się, czy The Pathless będzie czymś więcej niż „pustym” narracyjnie, pięknym przeżyciem.

Kolejne strony to mały festiwal Eugeniusza Siekiery, który przygląda się kolejno: Ratchet & Clank: Rift Apart, Deathloop i debiutanckiemu dziełu Ember Lab – Kena: Bridge of Spirits

Mieliśmy również okazję przetestować kilka gier przedpremierowo. Witold ogrywał soulslike z autorskim twistem, Mortal Shell, a Ninho jako jedna z pierwszych osób spoza studia PolyAmorous dostał w swoje ręce (i ukończył) Paradise Lost – grę rozgrywającą się w świecie, w którym Niemcy wygrali II wojnę światową. 

Chwilę później ponownie wyżej wspomniany i ponownie ekskluzywny materiał – Werewolf The Apocalypse: Heart of the Forest, czyli polska visual novel z elementami RPG oparta o słynny system rolplejowy. DaeL miał natomiast okazję sprawdzić, czy warto czekać na Iron Harvest 1920 i i odpowiedź chyba nikogo nie zdziwi.

Ponadto Cursian zastanawia się nad tym, czy Torchlight 3 to godna odsłona serii, 9kier relaksuje się przy Timberborn, a Ninho trzyma kciuki za Fusera – nową grę twórców Guitar Hero i Rock Banda.

RECENZJE

To, od której gry zaczynamy dział recenzji, zdradza już okładka magazynu z głównym bohaterem Ghost of Tsushima. Wycieczkę na malowniczą Cuszimę zafundował sobie Eugeniusz Siekiera i był to jeden z lepszych urlopów, jakie miał. 

Chwilę później enki ocenia dodatek do Superhot i wystarczy pierwsze zdanie recenzji, by domyślić się, co autor sądzi o rozszerzeniu:

To jest Superhot, jakim powinien być od początku.

Bastian zanurzył się w najnowszym dodatku do MMO The Elder Scrolls – Greymoor, a DaeL wykręcał najlepsze okrążenia w F1 2020. Cerebrum skorzystała natomiast z okazji pojawienia się pecetowego portu i zajęła się Personą 4 Golden, a wyzwania oceny Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise – dzieła równie genialnego, co tragicznego – podjął się Otton.

Najbardziej nietypową grą w tym numerze zajął się jednak Witold, który zrecenzował... Muzeum Sztuki – Puzzle do Nauki. Nie pytajcie, po prostu przeczytajcie recenzję, a później rozważcie kupno produkcji na Steamie. 

Eugeniusz Siekiera w końcu dorwał się natomiast do Song of Horror – ukłonu w kierunku gatunku survival horroru. Ten sam autor został zresztą... Iron Manem, gdy wskoczył w zbroję jednego z Avengerów w najnowszej grze VR opowiadającej losy Tony’ego Starka.
 

PUBLICYSTYKA

Dział otwiera tekst towarzyszący recenzji Ghost of Tsushima, w którym DaeL przygląda się mieczowi samuraja – katanie i jej historii w grach wideo (i nie tylko). Na kolejnych stronach Joanna natomiast tłumaczy, jak ważną częścią każdej gry są (a przynajmniej powinny być) tutoriale

Chwilę później miłośniczka wojaży, Cerebrum zaprasza na podróż po rzeczywistych miejscach z gier wideo, a na ziemię (i w przeszłość) sprowadzą czytelnika Smuggler oraz Bartłomiej Kluska: pierwszy opowiada o przełomie, jakim okazał się Windows 95, a drugi przybliża „650 MB czystej adrenaliny”, czyli płytę CD. Zapowiedź Star Wars: Squadrons okazała się natomiast świetnym momentem na przypomnienie klasycznego X-Winga z 1993 roku

Nie zabrakło również miejsca na felietony – Otton zastanawia się, co właściwie zmienia dodanie This War of Mine do kanonu lektur szkolnych, DaeL wzywa do docenienia gier ocenianych na 0/10 (bo wcale nie jest łatwo takową stworzyć), a wyżej podpisany rozprawia się ze „sprzedanymi recenzjami” i wskazuje, gdzie widzi prawdziwe problemy dziennikarzy zajmujących się grami wideo.

Poza tym tradycyjnie dowiecie się, co czytaliśmy, oglądaliśmy i słuchaliśmy w ostatnich tygodniach – Magazyn Kulturalny to ponownie całe cztery strony – jak również zażyjecie dawki ironii i sarkazmu w ramach Szpil

SPRZĘT

Szef działu wykorzystał wakacyjną aurę, by przetestować kilkanaście głośników bluetooth. Rozpiętość cenowa zadowoli chyba wszystkich – najtańszy model kosztuje bowiem zaledwie 40 zł, znalazło się również kilka urządzeń za mniej niż 200 zł. Dla tych, którzy szukają jakości bez kompromisów, Krigore przeznaczył ostatnią kategorię, w której znalazł się m.in. model za 1900 zł.

W testach pojedynczych mamy natomiast w tym numerze wszechstronną ofertę: od zewnętrznej karty dźwiękowej (Creative SoundBlasterX G6), przez mechaniczną klawiaturę (HyperX Alloy Elite 2), aż po gamingowego laptopa (Razer Blade 15 Advanced Edition) i procesor ze średniej półki (Intel Core i5-10400).

Numer zamyka tradycyjnie Action Redaction z waszymi listami w roli głównej i wspomniane już wyżej Szpile.


To z kim czytamy się w najbliższy wtorek?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wczoraj, 21:33   yasiuu
Kochani! - u mnie na języku polskim, nauczycielka pytała jakiego koloru miał czapeczke Piotruś z "Noce i dnie" ale był to jej sposób na cwaniaków czytających strzeszczenia - trochę skrwysyństwo... ale gra się tak, jak przeciwnik pozwala! ;D
wczoraj, 14:26   ausPolen
@mrhipnotyczny Bywały lepsze pytania np. rozmiar rękawiczek Łęckiej.
Lektury w szkole również przez tego typu pytania na sprawdzianach niszczą chęć czytania.
wczoraj, 13:19   ausPolen
W szkole w ogóle nie powinno być lektur obowiązkowych.
Wszystkim się nie dogodzi, a czytać na siłę się nie opłaca.
Mi jeżeli lektura się nie podobała to podziękowałem i czytałem streszczenie, choć tych ciekawych lektur było bardzo mało. Osobiście prywatnie sporo czytam różnego rodzaju książek i szkoła w tym nie pomogła.
Jak ktoś chce czytać to będzie czytał, a jak nie chce czytać to zniechęci się jeszcze bardziej tymi starymi mało ciekawymi lekturami.
wczoraj, 8:02   mrhipnotyczny
No to prawda, pamiętam że za czasów technikum przy sprawdzianie z lalki było pytanie o kolor kamienicy
środa, 5 sierpnia 2020, 22:16   silvver
@otton w sumie to wszystko zależy od nauczyciela. Niektórzy potrafią ciekawie poprowadzić lekcję, a inni dają na sprawdzianie pytanie "Jakiego koloru były zasłony w pokoju Izabeli Łęckiej i co oznaczał" - normalnie 900 stron książka a polonista czepia się o kolor zasłon, że to niezwykle ważne (przykład prawdziwy niestety).
środa, 5 sierpnia 2020, 1:04   otton
że wszyscy są ekspertami od np. „Dziadów”, bo łyknęli opracowanie. Trochę perswazji trzeba zwyczajnie zastosować. Dmuchanie listy lektur dodatkowych bez dania polonistom czasu na nie to uciekanie od problemu. Chociaż sam na codzień praktycznie nie czytam niczego poza klasyką to nie jest to dzięki szkole, a zwyczajnie dzięki temu, że bardziej pomaga to w ćwiczeniu samodzielnego pisania i większość jednak takiego podejścia nie będzie mieć.
środa, 5 sierpnia 2020, 1:01   otton
Jakaś literatura faktu, może ciekawe reportaże bardziej współczesne? Imię Róży? Wydaje mi się, że nie chodzi też o to, żeby całkiem wykarczować kanon lektur z trudnych i mniej przyjemnych rzeczy. Chodzi o to, żeby wpuścić do tego zastanego stawu trochę świeżej wody i zaproponować coś dobrego, a zarazem wcale nie odmóżdżającego. Tak czysto praktycznie jak parę osób więcej przeczyta pod przymusem chociaż kilka tych odrobinę strawniejszych lektur, będzie to dla społeczeństwa większy zysk, niż udawanie
środa, 5 sierpnia 2020, 0:52   otton
Ja to widzę tak, że nie musimy ponownie zmierzać w skrajności, że nikt nie czyta to trzeba omawiać bezwartościowe rozrywkowe śmieci i wszyscy zaczną. Trzeba jak wszędzie wykazać się kreatywnością. Czasem rozliźnić atmosferę czymś pokroju Wiedźmina. Nie wiem, z tego co pamietam „Zbrodnia i Kara” miała u mnie w mat-fizie rekordowe wzięcie, ale nie pamietam w sumie czy była to lektura z listy obowiązkowych. Mistrz i Małgorzata czytał się dużo lepiej od Dziadów, a to chyba też nieobowiązkowe.
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:10   KGI
drugi post: "w swoich gatunkach spowoduje"
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:06   KGI
zastanawiać, czy nie aby coś mocniejszego) będzie konkretniejsza niż taki amalgamat gier.Ile stron można przeczytać w godzinę? Czego dowiemy się z gier w tym samym czasie?Nie oczekuję,że recenzenci, developerzy gier będą przyznawali,że ich branźa na coś nie zasługuje.Jednak gry video dalej pozostają tylko rozrywką.Z lepszą lub gorszą fabułą.Parafrazując tytuł (?) felietonu Papkina: branża dalej jest w krótkich spodenkach.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z