Xbox: Microsoft udostępnia developerom devkity przy pomocy Project xCloud
Dzięki temu praca zdalna nad nowymi grami będzie o wiele wydajniejsza.
Pandemia koronawirusa zmieniła życie nas wszystkich. Nawet jeżeli z tygodnia na tydzień coraz więcej osób wraca do biur, nie wszystkie firmy zdecydowały się jeszcze na powrót do normalnego trybu pracy. W przypadku tworzenia gier przekłada się to nierzadko na spadek efektywności, co przyznają w wywiadach sami developerzy. Problemowi temu chociaż w małym stopniu zaradzić postanowił Microsoft.
Nawet największe studia dysponują ograniczoną liczbą devkitów, pozwalających na sprawdzanie obecnego buildu gry w warunkach bojowych. W warunkach pracy zdalnej większość pracowników ma do nich ograniczonych dostęp, co uniemożliwia (lub znacząco utrudnia) testowanie konkretnych mechanik i ich dostrajanie. Microsoft znalazł lek na te bolączki, wykorzystując zasoby swojej usługi do grania w chmurze: Project xCloud. Developerzy otrzymają dostęp do aplikacji PC Content Test (PC CTA), dzięki której zdalnie połączą xboksowe devkity ze swoimi domowymi pecetami, zachowując niskie opóźnienia i możliwość generowania obrazu w 60 klatkach na sekundę. Firma zaznacza też, że dzięki temu twórcy nie muszą ściągać kolejnych wersji buildów gry na swój dysk – pracować na nich mogą od razu po ich wypuszczeniu.
Z PC Content Test korzystają już od jakiegoś czasu wewnętrzne studia Microsoftu, a także szereg zewnętrznych developerów. W tym gronie znalazły się m.in. Infinity Ward, Ninja Theory, Rare czy Eidos-Montréal.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.