39
22.04.2020, 16:49Lektura na 2 minuty

Baldur’s Gate III: Prace nad grą zwolniły, ale wciąż dostaniemy ją w 2020

Ciągle jednak drżymy z niepokoju.


Witold Tłuchowski

Producenci gier podczas światowej pandemii radzą sobie dużo lepiej niż wiele innych firm. Popularność poszczególnych tytułów notuje rekordowe wyżyny, a debiutanci z pewnością nie mogą narzekać na brak zainteresowania (vide Final Fantasy ze świetną sprzedażą czy Animal Crossing nieznające żadnego umiaru). Jednocześnie jednak praca nad kolejnymi produkcjami jest mocno utrudniona, co skutkuje kolejnymi opóźnieniami premier.

Z podobnym problem mierzy się teraz Larian, twórcy serii Divinity i nadchodzącego Baldur's Gate III. W rozmowie z New York Times Swen Vincke, prezes studia, przyznał, że przejście na tryb pracy zdalnej wydajność nieco spadła. Na samym początku wszystko działało idealnie, ale w kolejnych tygodniach pojawiły się problemy komunikacyjne, które pochłaniały coraz więcej czasu. Firma szacuje, iż wydajność zespołu spadła do 70-80%. Pewne kwestie są także po prostu niewykonalne z domu – chociażby sesje motion capture czy nagraniowe z aktorami. Vincke zapewnił przy tym:


Prace nad grą wciąż posuwają się naprzód. Po prostu zwolniliśmy.


Larian wciąż jednak utrzymuje, że Baldur's Gate III zgodnie z obietnicami trafi do Early Accessu w 2020. Rzecz jasna wyłącznie na pecetach, ponieważ „obecne konsole nie byłyby w stanie uciągnąć gry” (co innego te następnej generacji).


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze