5
22.04.2020, 08:55Lektura na 2 minuty

Artifact: Karcianka Valve doczeka się kampanii dla pojedynczego gracza

Kto wie, być może szykuje nam się wielki powrót i realny konkurent dla Hearthstone'a.


Witold Tłuchowski

Decyzja o stworzeniu Artifacta zaskoczyła wszystkich – firma Gabe'a Newella po latach skupiania się na Steamie postanowiła w końcu wrócić do tworzenia gier. Zamiast jednak dać światu oczekiwanego Half-Life'a 3, dostaliśmy karciankę – acz trzeba przyznać, że nie byle jaką, bo od samego Richarda Garfielda, twórcy Magic: The Gathering.

Niestety, produkcja została zabita przez model biznesowy.nietypowy dla gatunku zdominowanego przez Hearthstone'a. Artifact zaliczył spektakularną klęskę, zostając po paru miesiącach trzymając przy sobie ledwie kilka procent pierwotnej publiki. Wszystko wskazywało na to, że Valve porzuciło ten projekt, ale po ponad roku milczenia firma ogłosiła, iż tytuł doczeka się restartu i całkowitej metamorfozy. Teraz poznaliśmy kolejne szczegóły.

Naprawdę wiele zmieni się w samej rozgrywce (np. tylko jedna pula many, przemyślane słowa kluczowe etc.), jednak istotne rzeczy dzieją się poza nią. Karty odblokujemy więc grając w dowolnych trybach, a zmierzymy się – w domyślnych trybach – z osobami, które mogą pochwalić się porównywalną pod względem liczby kart kolekcją. Twórcy zaznaczają też:


Chcemy, aby użytkownicy odczuwali swój postęp w grze poprzez odblokowanie kart i innych przedmiotów w czasie rozgrywki bez przymusu wydawania pieniędzy.


Valve postanowiło też dać coś do roboty fanom rozgrywki singlowej:


Postanowiliśmy zwiększyć wysiłek i stworzyć kampanię dla jednego gracza, która nauczy gry nowych użytkowników i kontynuuje historię rozpoczętą w „Do broni!”. Wiążąc to z systemem postępu, chcemy, aby gracze czuli, że są nagradzani, niezależnie od tego, czy wybiorą tryb turniejowy czy kampanię.


Z mniejszych zmian czeka nas najpewniej zmiana podejścia do tłumaczenia – studio jest świadome, że fani woleliby transliterację oryginalnych nazw, a nie dosłowne tłumaczenia (Blizzardzie, słyszysz?). Także i w tej materii powinniśmy więc doczekać się zmian.

Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze