Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITZawartość CD-Action 05/2020

CD-Action piątek, 3 kwietnia 2020, 13:43 CD-Action

Historyczny numer CD-Action już w sprzedaży w dwóch wersjach: cyfrowej i papierowej.

Cztery tygodnie temu nawet nie wyobrażaliśmy sobie, że spotkamy się dziś w tak odmiennych okolicznościach. Przedstawiamy Wam wyjątkowy numer CD-Action. I to nie dlatego, że jest w nim recenzja nowego Half-Life’a!

Po pierwsze wraz z wersją papierową znajdziecie również równolegle w sprzedaży edycję cyfrową magazynu. Będzie dostępna w tej samej cenie, co wydanie papierowe: 10,99 zł. E-wydanie od wtorku znajdziecie na stronach e-kiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl:

Po drugie, to numer bez zdrapki i dodatków – wydanie, które swój los niesie na barkach tekstów naszych niezastąpionych autorów oraz zobrazowania graficznego przygotowanego przez najlepszy dział DTP, jaki istnieje. Taką wyjątkową w historii magazynu formę podyktowały obecne warunki na rynku wydawniczym, ale bynajmniej nie znaczy to, że tak już zostanie. Dla nas jest to szansa, by zalśnić artykułami i ich oprawą, czyli tym, co zawsze tworzyło serce CD-Action.

Nie przedłużając jednak – oto okładka i zawartość numeru:

ZAPOWIEDZI

Numer zaczynamy oczywiście od solidnej dawki newsów, a chwilę później wchodzimy w dział zapowiedzi. Brutalnie i szybko – podobnie jak główny bohater Ghost of Tsushima, o którym więcej dowiecie się ze trzystronicowej zapowiedzi Witolda.

Tradycyjnie przyjrzeliśmy się także wielu grom we wczesnym dostępie i w trakcie beta-testów. Bodaj największym tytułem jest Roller Champions, czyli rolkowe, drużynowe szaleństwo, które na warsztat wziął enki. Autor pod wpływem gry pokusił się nawet o zapewnienie, że „jeszcze kiedyś kupi sobie pierwsze rolki w życiu”. Trzymamy za słowo.

Eugeniuszowi Siekierze rolki nie wystarczają i wsiadł na miotłę – Broomstick League to nielicencjonowany symulator Quidditcha. Przygotowany oczywiście z myślą o wszystkich mugolach, którzy na miotłach nie mogą polatać w rzeczywistości. Nie zdążyliśmy zapytać natomiast DaeLa, czy on posiada miotłę w domu, ale chłop i tak był w marcu bardzo zajęty – starał się wszak m.in. odbudować cywilizację w Surviving the Aftermath.

W dziale znajdziecie także m.in. Foregone, Comanche, Urtuk: The Desolation, Skul: The Hero Slayer czy Legend of Keepers: Career of a Dungeon Master. Pełna lista na kolejnej stronie.

RECENZJE

To nie zapowiedziami a recenzjami stoi jednak ten numer. Doom Eternal, Half-Life: Alyx , Nioh 2, Ori and the Will of the Wisps, Resident Evil 3 – żadna z tych gier nie okazała się rozczarowaniem, ale czy którakolwiek zasłużyła na dychę? Tego nie zdradzimy, mogę natomiast wyjawić, że okładkowego Dooma w obroty wziął chyba najbardziej kompetentny w szlachtowaniu demonów (wśród redaktorów) Krigore. Ma dla was jedną radę – grajcie na najwyższym poziomie trudności!

Recenzję Nioh 2 Berlin zaczyna natomiast od… żartu. Nie napiszę nic więcej, dodam tylko, że recenzję sponsoruje słowo... WINCYJ. Ninho natomiast przekonuje, że niemal wszystkie zmiany poczynione w Resident Evil 3 względem oryginału wyszły grze na dobre i choć sporo narzeka, to jest zadowolony. Podobnie jak 9kier z Ori and the WIll of the Wisps, które na ten moment wygrywa w cuglach kategorię na najpiękniejszą grę tego roku.

Davy Strange przygląda się fenomenowi Call of Duty: Warzone i chwali Acitivsion. To nie koniec laurek w tym numerze, bo zdążyliśmy także (choć rzutem na taśmę, który Ninho przypłacił 30 godzinami bez snu) z recenzją Half-Life: Alyx. Produkcji wyjątkowej pod wieloma względami.

Łącznie dział zaszczyciło prawie 30 gier, z których zdecydowana większość to mocne ósemki i siódemki. Pod względem recenzji to był naprawdę dobry miesiąc.

PUBLICYSTYKA

Nie możemy także narzekać na jakość i aktualność publicystyki – wśród podjętych tematów m.in. epidemie („O, choroba – czyli zarazy w grach”) czy 20. rocznica premiery PlayStation 2. Do tego Bartłomiej Kluska kontynuuje oprowadzanie po Muzeum techniki – najnowszy eksponat? Pager.

A do tego dochodzą dwa felietony – Smuggler przygląda się telewizorom 8K i zastanawia się „na co to komu w 2020 roku?!”. Jaka jest konkluzja? Musicie przeczytać. Podobnie jak tekst Cerebrum o artystycznym wykorzystaniu VR-u.

Co poza tym? Nie zabrakło tradycyjnie Magazynu Kulturalnego, Na Luzie i Szpil, a na ostatnich stronach czekają na was dwie strony Action Redaction.

SPRZĘT

Temat sprzętowy na czasie – bo do zdalnej pracy (i grania) laptop będzie jak znalazł. W naszym poradniku tłumaczymy, na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie, a także podpowiadamy, jakie modele naszym zdaniem są warte uwagi. A do tego w testach pojedynczych – dwie gamingowe myszy, soundbar, słuchawki, rzutnik, monitor ultrapanoramiczny, najnowszy flagowiec Xiaomi i jednoterabajtowy dysk SSD. Każdy znajdzie coś dla siebie.

To co, kto idzie do kiosku, a kto kupuje e-wydanie? Dajcie znać!

SPIS TREŚCI >>>

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 28 kwietnia 2020, 0:33   solwitar
Jakie pełniaki są w wersji fizycznej?
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 21:04   WielkiSzu
Trzymam kciuki. Powodzenia!
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 18:17   KlaudiuszDruzus
@smd87 "... gdy ludzie z czytaniem cofają się w rozwoju ..." - nieładnie tak mówić o sobie ... a, z resztą - twoja sprawa ... "... nieporównywalną w stosunku do innych pism komputerowych .." ??? Większość dawnych i dobrych czasopism (np. Świat Gier Komputerowych, Gambler, Secret Service), upadła dawno temu.
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 17:05   Ratur
Lysy naglowek. Nie ma pelniakow. Nie ma zakupow. Zegnaj CDA
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 15:35   KUBA86pl
Dzięki za wszystkie lata - za klimat, super teksty i testy, za pomoc w walce z piractwem w PL... Mam nadzieję, że uda się wykupić pismo...
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 14:12   smd87
Kawał historii i wspomnień! Kupowałem pismo (z drobnymi przerwami) od 2001 roku i kupowałbym nadal. Wielkie podziękowania, że w obecnych czasach YT, gdy ludzie z czytaniem cofają się w rozwoju tak długo ciągnęliście ten wózek, mając jednocześnie tak bardzo roszczeniową część zainteresowanych (nieporównywalną w stosunku do innych pism komputerowych). Jeszcze raz wielkie dzięki i mam dużą nadzieje, że jeszcze wasze zdanie nt. gier będzie gdzie poczytać. Może jakaś własna inicjatywa? Takie moje małe marzenie..
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 13:26   Khiav
@pombywa: można. Zlikwidować internet oraz podnieść ze 2 razy ceny pełnych wersji gier w sklepach, tak, żeby mało kogo było na nie stać i nie mieli innych źródeł dostępu do informacji o nowych grach. Czyli cofnąć czas tak o 20 - 25 lat.
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 13:23   Khiav
Jedno co muszę przyznać, to lepiej wygląda ten prosty nagłówek z samym logo pisma, a nie od samej góry naćkane napisy.
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 13:06   kubsts
Teraz płaczecie a jak trzeba było kupować magazyn to sprzedaż malała z miesiąca na miesiąc. Sami zbieracie żniwa swoich decyzji Moi Drodzy
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 12:42   JKMII
Wygląda na to że pozamiatane.
https:polskigamedev.pl/cd-action-redakcja-otrzymala-wypowiedzenia/?fbclid=IwAR27FP3vUv4IT8bl3zdYkltHSOrM4gx7htBZCQnwxlAuO1pNCAdt0C-CqFQ

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z