Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITXbox Series X: Haker wykradł AMD kod źródłowy układów graficznych i żąda podobno 100 milionów dolarów

Witold piątek, 27 marca 2020, 14:25 News

Wyciek dotyczy także układów Navi 10 i Navi 21.

Nie minęło zbyt wiele czasu, od kiedy poznaliśmy pełną specyfikację Xboksa Series X, a już jest o nim głośno z podobnych powodów – tym razem jednak ktoś zajrzał do jego wnętrza zbyt głęboko. Jak donosi portal TorrentFreak, w zeszłym roku doszło do poważnego wycieku po stronie AMD.

Anonimowy haker wszedł w posiadanie kodu źródłowego układów graficznych Navi 10, Navi 21 oraz Arden. Ten ostatni według licznych doniesień ma napędzać wspomnianego już Xboksa Series X. Dane nie były podobno specjalnie chronione ani nawet zaszyfrowane, dlatego ich zdobycie nie wymagało większego wysiłku. Osoba przyznająca się do wycieku powiedziała TorrentFreak, że wyceniła ów kod na 100 milionów dolarów. Jeżeli jednak nie znajdzie chętnych na zakup, po prostu wrzuci całość do internetu. Już teraz zresztą na Githuba i podobne serwisy trafiła część wykradzionych danych.

AMD zareagowało szybko, doprowadzając do usunięcia plików z kolejnych serwisów. Firma wydała też w tej sprawie oświadczenie:

W AMD bezpieczeństwo danych i ochrona naszej własności intelektualnej są priorytetem. W grudniu 2019 r. skontaktował się z nami ktoś, kto twierdził, że ma pliki testowe związane z częścią naszych obecnych i przyszłych produktów, z których niektóre zostały niedawno opublikowane online, jednak od tego momentu zostały już usunięte.

Chociaż wiemy, że sprawca ma więcej tego rodzaju plików, które nie zostały jeszcze upublicznione, uważamy, że skradzione dane dotyczące naszych produktów nie stanowią podstawy naszej konkurencyjności lub bezpieczeństwa naszych układów. Nic nam nie wiadomo, aby sprawca posiadał jakiekolwiek dane związane z produktami AMD.

Ściśle współpracujemy z organami ścigania i innymi ekspertami w ramach trwającego dochodzenia.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Xbox Series X,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 28 marca 2020, 23:54   cali
ASTC posiada wsparcie dla tekstur 3D czyli głównego środowiska gier.
sobota, 28 marca 2020, 23:45   cali
@korinogaro - wiem że Xbox wykorzysta Adaptive Scalable Texture Compression które są już obsługiwane przez GPU AMD a zostaną wykorzystane w nowej konsoli.
sobota, 28 marca 2020, 22:46   Windcaller
@cali Xbox ładuje gry w 8 sekund, nawet jeśli PS5 ma dużo lepszy dysk to i tak dużo to nie zmienia. Nawet jeśli byłoby to 2 sekundy ładowania, to i tak 8 sekund to mało w porównaniu do 60 sekund na starych konsolach. Ponadto wygląda na to że ten super ssd w pS5 ma tylko 825GB (tak było napisane na prezentacji), a część z dysku zajmuje system, . Xbox startuje z dyskiem 1TB, więc ja bym poświęcił ten kilka sekund ładowania żeby móc zainstalować więcej niż 2 gry na PS5.
piątek, 27 marca 2020, 21:53   korinogaro
@cali tego nie wiesz bo Xbox korzysta z nowego algorytmu kompresji BCP który podobno daje znacznie lepszą wydajność tak jeśli chodzi o wielkość tekstur jak i dekodowanie w porównaniu do Krakena.
piątek, 27 marca 2020, 21:52   cali
Widać większe znaczenie będzie podczas uruchamiania gier a zerowe podczas ich przełączania, ale ze względu ograniczeń ich jednoczesnego działania. Sony wypada lepiej dla osób które cenią czas a nie wydzielają pod gry. Usypiając konsolę gry w X-liczbie uruchomione już poprzednio będą aktywne po wybudzeniu konsoli oraz również ich natychmiastowe przełączanie. Obie konsole też zaoferują szybszy niż obecnie dostępne urządzenia start a wybudzanie będzie natychmiastowe. W trybie uśpienia konsole będą bezgłośne.
piątek, 27 marca 2020, 21:39   cali
PS5 będzie znacznie szybciej ładowała gry niż Xbox. Jest to jedyna wyraźna różnica na korzyść Sony. Wprawdzie Xbox zaoferuje większą stałą płynność i będzie to widać w grach wielo-platformowych. Microsoft jednak nie będzie naciskał na takie podejście. Sony jednak wymusza na wszystkich aby gry spełniały warunki szybszego ładowania. Wielozadaniowość czyli płynne przełączanie będzie ograniczone do X gier uruchomionych w tym samych czasie (gdzie X to liczba gier w tym trybie -nie wliczając aplikacji).
piątek, 27 marca 2020, 19:13   freynir
@Agitare- niezupełnie bezużyteczny. Stwierdzono, że są to pliki Verilogu (rodzaj języka programowania projektowego i opisu hardware)- cholernie skomplikowane do zrozumienia dla zwykłego użytkownika, ale nie bezużyteczne. Bardziej zaawansowany programista jest w stanie uruchomić je w emulatorze i zobaczyć, co tam mu się poskłada, tyle że potem trzeba taki plik wynikowy przetłumaczyć na język ludzki.
piątek, 27 marca 2020, 16:00   ermo3
@Agitare czego się spodziewałeś, skoro ich źródłem newsów są inne portale, które zapewne też mają takie informacje z opóźnieniem :D. Nie ma co przeglądać cda jeśli zależy nam na najświeższych informacjach.
piątek, 27 marca 2020, 15:39   Agitare
szybcy jesteście xD na reddicie kod został już przeanalizowany i okazuje się, że jest bezużyteczny.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
6

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z