Yes, Your Grace: Symulator średniowiecznego władcy sporym sukcesem
Słowiańsko-fantastyczne klimaty skusiły graczy.
Symulować monarszą władzę w grach można na wiele różnych sposobów. Na rynku znajdziemy w końcu Reign z jego minimalistycznym podejściem à la Tinder, w którym każda decyzja sprowadza się do jednej z dwóch opcji. Mamy także niezwykle złożone Crusader Kings, w którym... no, możemy zrobić tak wiele przedziwnych rzeczy, że nie warto sięgać po tę produkcję, jeżeli nie jesteśmy gotowi truć mściwych wujów lub kupczyć szczęściem swoich dzieci w zamian za prawa do ziemi sąsiadów. Od niedawna możemy również zdecydować się na nieco bardziej osobiste podejście do tematu od polskiego Brave at Night (zresztą z dostępnym demem).
Yes, Your Grace przy zachowaniu całej złożoności zależności średniowiecznego dworu pozwala też spojrzeć na władcę z nieco mniejszym wyrachowaniem, niż zwykliśmy to czynić. Graczom tytuł stworzony przez Rafała Bryksa i spółkę (niewielką, bo łącznie 5-osobową) ewidentnie przypadł do gustu – takie wnioski można wyciągnąć przynajmniej z opublikowanego przez wydawcę tweeta.
We launched Yes, Your Grace on Friday... time for some numbers!!
— Mike Rose (@RaveofRavendale) March 9, 2020
In the opening weekend, the game has made $600K in revenue. We're on course to sell roughly 250,000 units on Steam in the first yearhttps://t.co/9EntXQUjFC pic.twitter.com/IGbiMTi7AE
W premierowy weekend Yes, Your Grace wygenerowało więc 600 tysięcy dolarów przychodu, a sama gra, zdaniem wydawcy, jest na najlepszej drodze, by sprzedać się w tym roku w liczbie 250 tysięcy kopii. Jak na tak małe studio wynik to więcej niż dobry.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.