Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: Analitycy przewidują sprzedaż sięgającą 35 milionów kopii do końca 2021

Witold środa, 26 lutego 2020, 9:51 News

Wbrew pozorom to drobna obniżka oczekiwań.

Nie ma ważniejszej produkcji dla polskiej branży niż nowa gra Redów. Jasne, można zgodzić się z tezą Macieja Miąsika o tym, że „PlayWay zrobił dla polskiego gamingu więcej niż CD Projekt”, jednak to od powodzenia Cyberpunka zależą losy niejednej giełdowej spółki. W końcu wzrosty (i spadki) gamingowego sektora już od dawna są bezpośrednio związane z kondycją twórców Wiedźmina.

Oczekiwania wobec tytułu są ogromne, zresztą nie tylko co do jego jakości. Już w październiku analitycy Bloomberga spodziewali się, że tytuł sprzeda się w roku swojej premiery w liczbie 20 milionów kopii. Nasze rodzime domy maklerskie są nawet bardziej optymistyczne. Ipopema podzieliło się w nowym raporcie swoimi szacunkami dotyczącymi popularności produkcji:

Aktualizujemy nasze oczekiwania sprzedaży Cyberpunka do 24,0 mln kopii w 2020 roku i 10,9 mln w 2021 roku (poprzednio zakładaliśmy odpowiednio: 27,1 mln i 10,7 mln).

Na tę drobną korektę wpływ ma zmiana daty premiery gry, nawet jeżeli jest on niewielki – firma utrzymuje, że „nie postrzega opóźnienia jako dużego ryzyka dla wolumenów sprzedaży”. Jednocześnie jednak zwraca uwagę na „napięty harmonogram studia, ze względu na premierę gry zaledwie 1-2 miesiące przed pojawieniem się nowej generacji konsol”. Sam Cyberpunk ma wygenerować 2,8 miliarda złotych przychodów w 2020 i 2 miliardy w 2021. Zysk netto miałby wtedy wynieść 1,6 miliarda złotych w 2020 i 1,2 miliarda złotych w 2021.

Ipomema podzieliła się również przewidywaniami dotyczącymi kolejnej produkcji AAA CD Projektu.

Podtrzymujemy nasze oczekiwania, iż gra ta zostanie wydana w 4 kwartale 2024 roku, chociaż scenariusz ten wydaje się nam obecnie bardziej optymistyczny

Cyberpunk 2077 zadebiutuje na PC, Stadii (jeżeli kogoś to interesuje), XBO i PS4 17 września.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 27 lutego 2020, 13:25   inferiis
@Windcaller, nie wierzę...Pewnie ironizujesz, cio? Kto więc idąc twoimi słowami chciałby tam pracować, skoro pieniądze miałyby być takie niskie?
środa, 26 lutego 2020, 23:07   SilentBob
Zresztą co tu gadać, że "im się nie chce". Może właśnie CDPR wykazali się nosem do nowych trendów po roku 2020 na świecie... a może sami go ustanowią. Na bazie świata Cyberpunku.
Kto wie?
środa, 26 lutego 2020, 23:06   SilentBob
SolInvictus dobrze gada, polać mu! Od siebie dodam, że nigdy nic nie wiadomo. Tak jak teraz jest czas "Wiedźmina" na Zachodzie - serial, wzrost popularności książek, więcej luda gra w Wiedźmina 3 ostatnio niż po premierze... Tak po Cyberpunk 2077 może przyjdzie czas na cyberpunkowe światy. Tak, jest tego mnóstwo, ale przed Wiedźminem też było mnóstwo gier fantasy...
środa, 26 lutego 2020, 21:44   SolInvictus
@ArekJakub Nie zawsze warto silic sie na oryginalnosc. Nie kazdy tez sie do tego nadaje, a czasem lepszy ten, ktory bazuje na cudzym i potrafi stworzyc na bazie cudzego cos swietnego, niz ten, ktory robi swoje, ale gowniane. Nie widze tez niczego zlego w przenoszeniu do swiata gier uniwersow np. z ksiazek czy seriali - zwlaszcz tych dotad nie granych. Pomysl o twojej ulubionej planszowce czy filmie. Pewnie chcialbys zagrac w gre osadzana w ich swiecie. To niewykorzystany potencjal, po ktory siegneli Redzi.
środa, 26 lutego 2020, 21:17   Windcaller
@inferiis O ile nie jesteś na wysokim szczeblu, to zarabia się miernie, poniżej średniej krajowej i rynkowej.
środa, 26 lutego 2020, 20:58   ArekJakub
@SolInvictus Ktoś mi tu kiedyś napisał, że nawet z totalnej sztampy można jeszcze zrobić coś fajnego. Zresztą kto mówi, że musieliby się ograniczać do klasycznych fantasy lub postapo ? Gdyby nie wyskoczyli tak nagle z tym Cyberpunkiem, mieliby czas żeby zaobserwować lepiej trendy i wyskoczyć z czymś naprawdę oryginalnym. Tak jak zrobił Kingdom Come Deliverance. Ot, gra w realiach średniowiecznych. Niby banał, ale nikt wcześniej na to nie wpadł (lub nie zrealizował).
środa, 26 lutego 2020, 20:36   SolInvictus
@ArekJakub co do cd. - zwroc uwage, ze wymienione przez Ciebie uniwersa - owszem niezle - ale byly tworzone latami przez kolejne gry, ktore owe uniwersa uzupelnialy. Taki Fallout1 byl imo dosc oklepanym postapo, a z kolejnymi czesciami gier ten swiat nabieral fajnej tresci znanych chociazby z New Vegas. Redzi poszli po prostu na skroty, by miec wszystko na start - mimo, ze cudze. Jako, ze owe swiaty nie byly wczesniej w grach video - nie widze w tym niczego zlego, a wrecz cos dobrego - bo fajne te swiaty.
środa, 26 lutego 2020, 20:27   SolInvictus
@ArekJakub Srednio mnie to przekonuje. Jest wiele czynnikow w wiekszy sposob tworzacych prestiz studia jak np. tworzenie silnikow graficznych, przelomowych rozwiazan (bullet time z Payne'a, wybory z Mass Effecta i.t.p.) czy ciagu gier ze szczytu Metacritica (Rockstar). Nie masz wrazenia, ze kolejne wlasne uniwersa typu fatasy czy postapo sa proste i wtorne? Taki Wiedzmin mial rozbudowana historie, polityke, bestiariusz czy kulture roznych spolecznosci, bo Sapkowski mial fantazje i tworzyl to latami.
środa, 26 lutego 2020, 20:18   ArekJakub
cd. Boli to tym bardziej, że gdyby naprawdę chcieli, to mogliby stworzyć coś fajnego i własnego zarazem i na tym budować swoją markę. Zobacz Blizzarda. Cały (lub niemal cały) ich dorobek to ich własne dzieła. Rockstar też ma parę własnych marek. I Ubisoft. Słowem: Redom albo się nie chce babrać z tworzeniem czegoś nowego, albo po prostu im się nie chce.
środa, 26 lutego 2020, 20:13   ArekJakub
cd. Jestem pewien, że Redzi też daliby sobie z tym radę. Zbili sporo kasy na Wiedźminie 3 więc na spokojnie mogliby sobie wszystko obmyślić, rozpisać i zaplanować. Kto ich pogania ? Ok, poza konkurencją. Tymczasem to wygląda trochę tak, jakby na szybko potrzebowali jakiegoś chodliwego(i co najważniejsze, gotowego) uniwersum żeby zmajstrować grę do czasu premiery nowej generacji konsol (tak jakby miał to być exclusive, który te konsole miałby sprzedać)

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To edycja izolacyjno-urodzinowa – wszak pierwszy numer CDA pojawił się w kioskach w kwietniu 1996 roku. Z tej okazji redaktorzy wspominają swoje pierwsze spotkanie z CD-Action i czekaja na wasze historie.

Komentarzy:
22

Z racji, że chcemy, byście wiedzieli, co u nas słychać (czasem nawet o to zapytacie w prywatnej wiadomości) i zwyczajnie lubimy sobie pogadać, postanowiliśmy codziennie publikować redakcyjnego gamewalkera. Będziemy opowiadać, dyskutować i co tylko nam jeszcze przyjdzie do głowy. 

Komentarzy:
13

Soundbary kojarzone są na ogół z kinem domowym – nie znaczy to jednak, że omijają świat gamingu. Crative Stage jest takim urządzeniem przeznaczonym właśnie dla graczy. Do tego stosunkowo tanim i z założenia będącym alternatywą dla standardowych głośników podpinanych do komputera. I muszę przyznać, że jest to bardzo ciekawy zamiennik.

Komentarzy:
6

W menu posypki o smaku cenzury, majsterkowania i dziury w ziemi.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z