R.U.S.E. - pierwsze info i zwiastun
Ubisoft, i tak z niemałym dorobkiem strategii na koncie, przyznało, że w Eugen Studios trwają prace nad kolejnym - pod pewnym względem nietypowym - projektem tego rodzaju.
R.U.S.E., bo taki nosi tytuł, jest strategią czasu rzeczywistego w realiach II wojny światowej, w której gracz może korzystać z funkcji przybliżania i oddalania pola walki na niespotykaną (ponoć) dotąd skalę. To dzięki (nazwanemu zresztą stosownie do możliwości) engine’owi IRISZOOM pozwalającemu na płynną zmianę widoku z ogólnego do takiego, który obejmuje pojedyncze, walczące między sobą jednostki, i to bez utraty szczegółowości obrazu. Nie to jednak wydaje się w tym przypadku najważniejszą innowacją, raczej sposób decydowania o wyniku zaplanowanych przez użytkownika działań. Tym razem o wygranej (lub przegranej), przesądzać będzie umiejętność rozstrzygania potyczek, zanim te dojdą do skutku - mianowicie z wykorzystaniem szerokiego wachlarza podstępów i trików (angielskie słowo ruse znaczy podstęp) jeszcze przed wysłaniem jednostek do walki. Wyprowadzić wroga w pole zarówno w pojedynkę, jak i w trybie wieloosobowym będziemy mogli prawdopodobnie w następnym roku rozliczeniowym, który zaczyna się 1. kwietnia.
TUTAJ możecie się zapoznać z pierwszym zwiastunem gry.
Zapowiedź gry znajdziecie w najbliższym numerze CD-Action.