PC Gaming Alliance przedstawia raport za ubiegły rok
PC Gaming Alliance, organizacja mająca na celu wspieranie rynku gier pecetowych, podsumowała ostatnie 12 miesięcy w branży PC.
I tak komputery osobiste wygenerowały w ubiegłym roku 11 miliardów przychodów. Największy w tym udział miały produkcje MMO – najpopularniejsze w tym gatunku World of Warcraft przyniosło aż 1 miliard zielonych. Niemały udział – 100 milionów – miał także rynek azjatycki, gdzie produkcje sieciowe są bardzo popularne. Najsłabiej poradziły sobie kreowane na hity Age of Conan i Warhammer Online: Age of Reckoning – obie pozycje sprzedały się w liczbie 1 miliona egzemplarzy, ale liczba ich subskrybentów gwałtownie potem spadła.
Największy rozwój w ubiegłym roku można było zaobserwować w przypadku dystrybucji elektronicznej za pomocą platform pokroju Steama. Dużą popularnością cechowały się także darmowe tytuły oparte na mikrotransakcjach.
Stwierdzono także, że w Europie Wschodniej najbardziej popularne są pecetowe produkcje cRPG i strategie. W tym rejonie nie zaznacza się wzrost zainteresowania Xboxem 360 i PlayStation 3, głównie z uwagi na ich wysokie ceny.
Tak wiec możemy być spokojni – z poczciwym pecetem nie jest jeszcze tak źle, jak niektórzy gotowi są sądzić. Cały raport dostępny jest TUTAJ.