Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Half-Life: Alyx – Data premiery niezagrożona, garść nowych informacji

Witold czwartek, 23 stycznia 2020, 9:52 News
PC

To jak tam, gogle już kupione?

Zapewne nie macie czasu tego czytać, ponieważ gracie w darmowe poprzednie części Half-Life'a, ale jeżeli akurat uda wam się oderwać, może znajdziecie tutaj kilka ciekawych informacji. Od swojej pierwszej zapowiedzi Alyx wzbudza sporo entuzjazmu i to nawet wśród tych, którzy gogli nie posiadają. Być może to zasługa tego, że twórcy całkiem sprawnie wyjaśnili, dlaczego gra wyjdzie tylko na VR, a może po prostu wszyscy życzymy Gordonowi Freemanowi i spółce jak najlepiej. Uspokajam więc: wygląda na to, że produkcja jest już na ostatniej prostej i nic jej nie zagraża.

Wieczorem na Reddicie odbyła się sesja pytań i odpowiedzi, w której wzięła udział spora część zespołu stojącego za Half-Life: Alyx. W kontekście wydarzeń ostatnich tygodni, nie mogła nie zostać poruszona kwestia potencjalnego opóźnienia. Developerzy zgasili obawy w zarodku:

Z wyjątkiem garści poprawek do absolutnie ostatniej sceny tytuł jest gotowy. Wielu z nas w Valve, podobnie jak testerzy, przeszło całą grę nawet kilka razy.

W tej chwili przede wszystkim skupiamy się na wygładzaniu produkcji i naprawianiu błędów – dokładnie w tym miejscu mieliśmy nadzieję się znaleźć w tym momencie w procesie produkcji. Jesteśmy pewni, że uda nam się zdążyć z premierą w terminie, który zaplanowaliśmy.

Dowiedzieliśmy się też, że nad Alyx pracuje w tej chwili ok. 80 osób (co jest jednym z większych zespołów w historii Valve). Co do samej rozgrywki: twórcy nieco eksperymentowali ze skakaniem w VR-ze, ale testujący raczej nie reagowali na to za dobrze. Większość przeszkód czy dziur pokonamy więc raczej wspinając się na nie (chociaż z rzadka zdarzą się momenty wymagające susu, a właściwie susiku). Poruszono także kwestię Barnacle, czyli dobrze znanych z poprzednich części stworów wiszących na suficie i przyciągających do siebie nieuważnych graczy. Tym razem zachowywać się będą inaczej, ponieważ poruszanie naszą postacią, gdy my sami nie poruszamy się w rzeczywistości, w VR-ze niesie ze sobą przykre konsekwencje. Twórcy nie zdradzili szczegółów, ale zapewne będziemy musieli po prostu zrywać z siebie macki przeciwnika zadające nam obrażenia. Developerzy zdradzili też, że wszystkie bronie do obsługi wymagać będą tylko jednej ręki, ale w niektórych przypadkach druga pomoże redukować odrzut.

Pytań oczywiście było dużo, dużo więcej; niektóre były stricte fabularne i zrozumiałe tylko dla zagorzałych fanów serii, inne dotyczył kwestii technicznych. Wszystkie znajdziecie W TYM MIEJSCU.

Half-Life: Alyx na rynek trafi w marcu.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 24 stycznia 2020, 13:50   hydro9
950zł sam Oculus, a 1400 z touchami ;)
czwartek, 23 stycznia 2020, 21:46   Kizior1985
@arisa321. A i jeszcze jedno. Nie patrz tylko na ceny gogli, bo te już są w miarę normalne. Do zabawy w VR, ale na wysokich ustawieniach, potrzeba dobrego sprzętu. Bo jeśli chcesz odpalać gry VR na minimalnych ustawieniach wymaganych do uruchomienia headsetów, to sobie odpuść. Zrazisz się tylko do tej zabawy i w najgorszym wypadku puścisz pawia wywołanego brakiem płynności w grze.
czwartek, 23 stycznia 2020, 21:39   Kizior1985
@arisa321. Ja używam Lenovo Explorer za które dałem 1300 (nowe, nie używane) . Co ciekawe jak ostatnio sprawdzałem cena skoczyła na 1490PLN. Co do samych gogli jestem zadowolony. Zabawa w Elite Dangerous jest OBŁĘDNA. A i w strzelankach się sprawdzają. W takim PAVLOV VR też dają radochę jak się strzela imersja jest naprawdę duża. Trzeba się tylko chwilę pomęczyć z głupim wrażeniem kiedy się poruszasz w grze, a realne 4 litery siedzą (bądź też gdy stoisz w miejscu). Ale to kwestia treningu.
czwartek, 23 stycznia 2020, 18:49   Zkirtaem
@arisa321, używany CV1 znajdziesz w okolicach tysiąca.
czwartek, 23 stycznia 2020, 18:35   arisa321
Jak w końcu jakieś porządne gogle stanieją tak chociaż do 1500zł to można się zainteresować. Póki co, przeginają z tymi cenami.
czwartek, 23 stycznia 2020, 16:38   czorcik696
@hydro9 Mnie oculus wyleczył z choroby lokomocyjnej. Kwestia treningu błędnika.
czwartek, 23 stycznia 2020, 12:43   hydro9
@Zkirtaem - mam identyczne odczucia co do Boneworks :) Mega gra. Gdyny jeszcze tylko savy były. Dlatego ściągnąłem 100% save. I zgadzam sie z delikatnoscia w HL. Do VR szybko idzie się przyzwyczaić a nudności w leoszych headsetach to rzadkość i tylko na początku po zakupie u mniej wrażliwych osób. To nie czasy CV1 i pierwszego Vive'a.
czwartek, 23 stycznia 2020, 12:16   pombywa
Blizna po nerce się goi. Oby było warto. A tak serio to nie przemawia to do mnie. Zobaczymy czy się przyjmie.
czwartek, 23 stycznia 2020, 11:26   gamingman21
Tak sam sobie wmawiać że dawno dawno temu przewidzialem przyszłość z hl3. Ze powstanie na coś z gr. Valve dobrze robi sprawdzając potencjał. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
czwartek, 23 stycznia 2020, 11:25   Zkirtaem
Oby nie przesadzili z układaniem gry pod delikatniejszych graczy. Boneworks poszło w dobrą stronę, ale przydałoby się więcej zawartości, mam nadzieję że zobaczę podobny physics sandbox w HL:A.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
15

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z