Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITZawartość CD-Action 02/2020

Ninho piątek, 10 stycznia 2020, 12:55 News

Już wkrótce w kioskach na terenie całej Polski łypać będzie na was Nemesis. CD-Action 02/2020 w sprzedaży od wtorku 14 stycznia!

Za 10,99 zł dostaniecie zdrapkę z dwiema pełnymi wersjami gier (świetny norweski horror – Through the Woods i coś dla fanów turowych strategii – Codex of Victory) i przede wszystkim 122 strony na których poza zapowiedziami, recenzjami, publicystyką czy tematami sprzętowymi, znajdziecie nasz plebiscyt na grę roku.

Zaczynamy jednak od działu Info, w którym Witold przygląda się zwycięzcom The Game Awards, a 9kier przygotowała garść najważniejszych newsów z minionych dni.

ZAPOWIEDZI

Rozpoczynamy od Capcomu i tego, jak japoński developer wykiwał wszystkich, zapowiadając w lecie Project Resistance. Ostatecznie zadebiutuje on tylko jako moduł sieciowy remake’u Resident Evil 3. Grze na czterech stronach przygląda się największy fan serii w naszej ekipie – Ninho. Jako jedyna redakcja w tej części Europy mieliśmy także okazję porozmawiać z dyrektorem kreatywnym Amazon Game Studios, Davidem Verfaillie, który opowiedział nam o nadchodzącym MMO – New World.

Wśród najważniejszych gier, w których wczesne wersje mieliśmy okazję już zagrać, bezsprzecznie na pierwszy plan wysuwa się remake pierwszego Gothica, którym THQ Nordic zaskoczył graczy w grudniu. To wciąż bardziej prototyp, który może nigdy nie przekształcić się w pełnoprawną grę, jednak twórcy poprosili fanów serii o opinię. Z naszej strony swoje wątpliwości („Nie jestem przekonany, czy to Gothic, jakiego potrzebujemy”) wyraził Eugeniusz Siekiera.

Mieszane uczucia o GTFO (co-opowym shooterze utrzymanym w klimatach horroru) miała cała czwórka redaktorów, która przysiadła do ogrania wczesnego dostępu, a wrażenia z rozgrywki spisał Krigore. Zdecydowanie lepsze zdanie na temat Spiritfarera i przede wszystkim Carriona miała natomiast 9kier, a w remake System Shocka zagrywał się DaeL.

RECENZJE

Grudzień i styczeń nie są najlepszymi miesiącami dla recenzentów, jednak udało nam się znaleźć kilka ciekawych propozycji – dział otwiera Phoenix Point, o którym Mac Abra pisze: „No i mam zagwozdkę. Waham się bowiem, czy dać tej grze marne 6/10, czy raczej 8+. Co gorsza, obie oceny jestem w stanie przekonująco uzasadnić”. Chcecie wiedzieć więcej? Autor tłumaczy ostateczną ocenę aż na pięciu stronach. Nieco dalej enki przygląda się Darksiders Genesis: „Zacznijmy od tego, że seria Darksiders nigdy nie zawładnęła moją wyobraźnią”.

W ogłoszeniu jak byk stało: Poszukiwana ekipa remontowa, praca na cały etat. Najniższa krajowa na rękę, średnia krajowa pod stołem. Coś mnie podkusiło, zadzwoniłem. – tak recenzję Tools Up zaczyna Ninho, podczas gdy DaeL martwi się przy okazji Transport Fever 2, że „część mechanizmów gry niestety się wykoleiła”.

Enki większość miesiąca pogrywał w MechWarrior 5: Mercenaries i opóźniał napisanie recenzji tak długo, jak tylko mógł. To chyba o grze mówi wiele. Ten sam autor o swojej przygodzie ze sportem pisze (a 9kier mu wtóruje) przy okazji RingFit Adventure.

Dla wszystkich halomaniaków Eugenisz Siekiera przygotował recenzję Halo Reach, a fanów Garfielda ucieszy recenzja GrafieldKart: Furious Racing… choć patrząc po ocenie, to może jednak nie?

PUBLICYSTYKA

Dział publicystyki otwieramy plebiscytem na grę roku – na 20 stronach wybieramy nie tylko tę najlepszą, ale także przyglądamy się rozczarowaniom 2019. Do tego przyznaliśmy wyróznienia w kategoriach szczegółowych, a także oddaliśmy głos wam – zarówno przy wyborze Gry Roku czytelników CDA, jak i podczas głosowania na najładniejszą okładkę poprzednich 13 numerów.

Tradycyjną publicystykę rozpoczyna natomiast DaeL z tekstem o serii Elite i tym, jak poróżniła ona jej twórców [Elitarna space opera (mydlana)]. Tatikowa przygląda się natomiast trudnej i niewdzięcznej pracy tłumaczy gier (Too much, czyli tłumacz!), a Papkin opowiada o pracy nad dźwiękowymi aspektami gier. W tym celu wybrał się na spotkanie z czołówką światową w tej kwestii – Platige Image, którego oddział (z przyrostkiem Sound) ma na swoim koncie m.in. udźwiękowienie zwiastuna Metro Exodus:

Maska, do której dyszy protagonista, w istocie była kubkiem na kawę, szuranie ubrań udało się zasymulować z pomocą Wojtkowej kurtki, a wodospad Niagara (po przepuszczeniu przez filtry i dodaniu pogłosów ) służył za płynącą w rurach wodę.

Zaciekawieni? Odsyłamy do Wdzięczni, dźwięczni.

Bartłomiej Kluska wspomina tragiczną historię Pikusia, którego zapomniał nakarmić (Przyjaciel w jajku). „Gdy sobie o nim przypomniałem – Pikuś już nie żył” – pisze. O czym rzecz? A o tamagotchi, które 20 lat temu były prawdziwym hitem sprzedażowym na całym świecie.

Nie zabrakło oczywiście  miejsca dla felietonów – w jednym Siekiera komentuje fenomen serii Halo (Seria, która uratowała Xboksa), a w drugim DaeL zastanawia się „dlaczego Hollywood nienawidzi rudzielców?” (Afrocintryzm, a sprawa polska). No właśnie, ktoś wie dlaczego? Ponadto na czterech stronach Magazynu Kulturalnego recenzujemy to, co akurat w świecie filmu, muzyki czy książek piszczy. Mamy też oczywiście Na Luzie, Action Redaction oraz Szpile i nie zawahamy się ich użyć!

SPRZĘT

Tym razem w dziale sprzętowym znalazło się miejsce m.in. dla laptopa z ekranem zamiast touchpada (Asus ZenBook 14 UX434F), potężnego procesora Intel i9-9990KS czy smartfonowi Honor 9X.

Do tego mamy także newsy i podsumowanie 2019 roku okiem sprzętowca. A któż w tej roli sprawdziłby się lepiej niż Allor?

To co – widzimy się w kioskach po weekendzie?

SPIS TREŚCI >>>

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 10 lutego 2020, 7:38   Diegoshadow
Sorki za błędy muszę uważniej pisać. Nieprzyzwyczajony jestem do braku edycji a autokorekta działa średnio :P
poniedziałek, 10 lutego 2020, 7:34   Diegoshadow
@Smuggler no ale skoro podziękowaliście Papkinowi antifowi to kupię sorię parę numerów, zobaczę jak to wygląda teraz :P te uzależnienie po 20 latach jest silniejsze ode mnie.
poniedziałek, 10 lutego 2020, 7:33   Diegoshadow
@Smuggler, no bo serio gdzie w CDA było kiedykolwiek miejsce na teksty typu (ten to akurat był Berlina jeśli dobrze pamiętam) w recenzji gry najnowszego Life is strange we wstępie "Ameryka Trumpa jest zła i biją meksykanów na ulicach)???????? Syndrom orange man bad i w CDA? Prywatnie każdy sobie może mieć opinie jakie chce (pomimo tego, że jak już zaczynamy dyskusje polityczne to akurat polityka jego zmniejszyła bezrobocie właśnie u czarnych czy meksykanów) No co są za dyskusje w tego rodzaju czasopiśmie.
piątek, 7 lutego 2020, 10:19   Smuggler
@Tomalziom - prawda jest jak dupa, kazdy ma wlasna. Twoje komentarze tez zeszly na psy.
czwartek, 6 lutego 2020, 16:15   Sadiker
@tomalziom
Co Ty tak z tymi płytami? Przecież masa komputerów już nawet czytników dvd nie ma.
czwartek, 6 lutego 2020, 14:32   tomalziom
Stoczyliście się taka prawda
czwartek, 6 lutego 2020, 13:43   Smuggler
"wywalcie wydawce" :D "...i zdymisjonujcie Trumpa". Ekspert!
czwartek, 6 lutego 2020, 13:06   tomalziom
Wywalcie wydawcę przywrócie płyty i folie ...
Inaczej można już dziś zamknąć działalność.Stoczenie na samo dnoooo
czwartek, 6 lutego 2020, 12:54   Luc84
Pamiętam co działo się z KŚ Gry i Play u Axela pod koniec - co chwile zamiast płytki byl dorzucony stary numer, czasem do tego starego jeszcze starszy. Taka kumulacja ;-) jednak wolę przycinanie formatu niż takie cuda
czwartek, 6 lutego 2020, 11:51   KUBA86pl
Mam wrażenie, że dla wydawcy CDA jest niczym kula u nogi... Może zamiast męczyć siebie, ekipę magazynu i nas czytelników - niech wystawią CDA na sprzedaż, póki jest coś jeszcze warty? Chyba, że już próbowali i niestety dla nas wszystkich się nie udało...

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z