Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Stalker 2 będzie działać na Unreal Engine

Witold piątek, 3 stycznia 2020, 9:58 News
PC

Twórcy uspokajają, że ogłoszenie to nie ma to żadnego związku z jakimkolwiek pecetowym sklepem cyfrowym... ale „o tym pomówią później”.

Produkcja GSC Game World m.in. z racji swojskiego klimatu cieszy się w naszym kraju szczególną estymą, w pewnych kręgach przebijając popularnością Gothica czy nawet – o zgrozo – Wiedźmina. Serii udało się jednak również zdobyć uznanie na całym świecie, zbierając wokół siebie niemałe grono fanów lubujących się w wschodnioeuropejskich klimatach. Niestety, od 2009 nie mieliśmy okazji wybrać się do Zony i przez lata pozostawało nam jedynie karmić się plotkami na temat pełnoprawnego sequela.

Rok temu ku naszemu niemałemu zaskoczeniu studio zapowiedziało, że pracuje nad Stalkerem 2, który powinien trafić na rynek w 2021. Dość szybko ostudzono nasz entuzjazm, gdy Sergey Galyonkin, dyrektor wydawniczy Epic Games, zdradził, iż zgodnie z jego informacjami produkcja znajdowała się dopiero na etapie prac koncepcyjnych, a podaną datę premiery określił mianem „myślenia życzeniowego”. Od tamtej pory zaś działo się naprawdę niewiele – ot, strona przeszła delikatny lifting, a sama gra pojawiła się na ostatnim Gamescomie... jedynie na ubraniach developerów.

W końcu jednak otrzymaliśmy jakieś konkretne informacje! No, powiedzmy, bo tak naprawdę o tym, że Stalker 2 działać będzie na Unreal Enginie, słyszeliśmy od dnia jego zapowiedzi. Tak czy owak, teraz jest już to oficjalne: UE zastąpi wysłużony X-Ray Engine znany z poprzednich Stalkerów – technologię imponującą zarówno pod względem możliwości, jak i bugogenności.

Jak mówią twórcy, użycie Unreal Engine pozwoli uczynić grę bardziej przystępną i przede wszystkim łatwiejszą do modowania – na tym ostatnim studiu szczególnie zależy, ponieważ poprzednie części serii żyją do dziś właśnie dzięki pracy fanów.

Ciekawie wygląda jednak końcówka tweeta:

Tak, wiemy, o czym myślicie, ale to ogłoszenie nie ma nic wspólnego z platformami czy cyfrowymi sklepami.

O tym pomówimy później.

Cóż, nie można chyba wykluczyć czasowej wyłączności dla Epic Games Store, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę to, że w pierwszych miesiącach po zapowiedzi najwięcej do powiedzenia o grze GSC Game World miał dyrektor wydawniczy Epica.

Stalker 2 pierwotnie zapowiadany był na 2021. Nie znamy jeszcze platform, na jakich gra się ukaże.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 5 stycznia 2020, 9:13   hwast
gdzie jest ten chlopak co sie z nim dzieje gdzie jego marzenia
niedziela, 5 stycznia 2020, 7:52   hwast
pozdrawiam mariana z czaterii 2012 damy rade joł
niedziela, 5 stycznia 2020, 1:04   korinogaro
@CzlowiekKukurydza, bo wątpię żeby dali całą kasę za wyłączność i dev byłby jednocześnie wydawcą tylko raczej zrobiliby to za prwa do wydania gry. A ponieważ wiedzą że sporo osób nie kupiłoby gry w Epic Store 'bo nie' to opłacałoby im się jako wydawcy po jakimś czasie ją wydać na innych platformach sprzedażowych. A jak by chcieli być Epic Trollem to wydaliby ją na GOGu i dali czekać Steamowi jeszcze kilka miesięcy.
niedziela, 5 stycznia 2020, 1:02   korinogaro
@Wcogram, każdy z nowoczesnych silników charakteryzuje się modułowością. Jeśli nie odpowiada Ci dany shader albo moduł oświetlenia to możesz napisać własny. Poza tym UE4 wykorzystuje oświetlenie, odbicia i refleksy oparte na charakterystyce fizycznej materiału, z resztą tak samo jak Unity. Zgodziłbym się z tą rozpoznawalnością do UE3 włącznie. Ale UE4 to już inna bajka.
sobota, 4 stycznia 2020, 23:09   CzlowiekKukurydza
@korinogaro Jeśli Epic wyłoży całą lub większość kasy na produkcję to nie wiem jaki mieliby interes w pozwoleniu na wydanie Stalkera 2 na innej platformie. Nieważne czy od razu czy po roku albo dwóch.
sobota, 4 stycznia 2020, 18:38   Wcogram
@korinogaro Silnik UE tak jak CE, Frostbite charakteryzuję się oświetleniem, efektami cząsteczkowymi, teksturami, filtrami. Gry na FB, EU,, CE można poznać po jednym screenie nie ważne kto grę robił. Żadnemu studiu się to nie udało. Były próby przeniesienie S.T.A.L.K.E.R.A na CE i EU i wyglądało to topornie. Przy tworzeniu S.T.A.L.K.E.R.A GSC dorobiło do niego silnik X-Rey tak jak robią to Japończycy, gdzie silnik tworzą do gier. A tu będzie gra do silnika. Będzie widać różnice tej czystości, plastikowości
sobota, 4 stycznia 2020, 15:39   korinogaro
@CzlowiekKukurydza, z przypuszczeniami że nie mają kasy i doszło do układu z Epickiem to się zgodzę. Tyle że ja zakładam kilkumiesięczną wyłącznosć
sobota, 4 stycznia 2020, 15:38   korinogaro
@CzlowiekKukurydza zgodzę się że UE jak każdy silnik ma pewien styl ale to nie jest tak że nie da się w nim zrobić grafiki "niecharakterystycznej" dla niego. Zwyczajnie wymaga to więcej wysiłku a od dawna wiadomo ze ludzie to leniwe bestie. Poza tym też jest tak że pewna estetyka jest zwyczajnie modna. Zauważ że (tutaj będę generalizował) np. Amerykanie robią znacznie bardziej błyszczące gry niż Europejczycy nawet jeśli generalnie klimat jest mroczny.
sobota, 4 stycznia 2020, 12:58   zadymek
" czy nawet – o zgrozo – Wiedźmina"
Powiedział fanboy.
sobota, 4 stycznia 2020, 0:17   CzlowiekKukurydza
@@korinogaro Zaraz pewnie okaże się, że Twórcy nie mieli nic kasy, a ten 'niby teaser' na jednych z targów to było wołanie o sponsora. Brak kasy - nie rozbudowują X-Ray engine który nawet dzisiaj wygląda świetnie. Biorą UE4 -> Epic sponsoruje całość -> dożywotnia wyłączność dla EGS. Oczywiście ostatnie zdanie to czysta zgadywanka, ale nie byłbym zdziwiony z takiego rozwoju wypadków.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Stalker 2: Oficjalna strona gry przeszła małą przemianę

News
sobota, 30 marca 2019

stalker-2-oficjalna-strona-gry-przeszla-mala-przemiane Czyżby szykowało się jakieś ogłoszenie w niedalekiej przyszłości?

Komentarzy:
10

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Żadna z poniższych gier nie ma z najlepszymi przyjaciółmi człowieka (fight me!) nic wspólnego, ale korzystając z okazji, zapraszam na koci stream charytatywny – dziś ok. 20.00 na twitch.tv/9kier.

Komentarzy:
2

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
21

Myśl na dziś: Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°.

Komentarzy:
1

Podczas prezentacji i sesji hands on Outriders otrzymałem widowiskową rozgrywkę, interesujące pomysły, zalążek czegoś, co może okazać się niezłą historią i obietnicę braku jakichkolwiek mikrotransakcji. Nie doczekałem się natomiast pokazu własnej tożsamości.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z