Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITHalf-Life: Alyx – Valve udostępniło minimalne wymagania sprzętowe

Witold wtorek, 26 listopada 2019, 9:38 News
PC

Przyznam szczerze, że u mnie nie pójdzie.

Ależ to życie ostatnimi czasy pędzi. Najpierw zaatakowała plotka na temat tego, że niedługo zamiast Half-Life'a 3 otrzymamy Half-Life'a VR, dzień później Valve potwierdziło istnienie Half-Life: Alyx, a jeszcze w tym samym tygodniu mogliśmy obejrzeć świetny zwiastun owej produkcji. Chciałoby się rzecz, iż owo ogłoszenie zmieniło branżę nie do poznania... no ale mówimy o tytule przeznaczonym tylko na gogle wirtualnej rzeczywistości (z czego zresztą twórcy się wytłumaczyli). Przyglądamy się więc z zainteresowaniem, a niektórzy odkładają pieniądze na Valve Index, licząc, że jest to początek VR-owej rewolucji.

Naprawdę dobra grafika w trailerze wywołała u niektórych pewien niepokój. W końcu technologia ta sama w sobie wymaga dobrego sprzętu, a Half-Life'y tradycyjnie były raczej dość wymagające dla naszych komputerów (sam pamiętam, jak chodziło się pooglądać „dwójkę” u kolegi – serdecznie pozdrawiam). Valve udostępniło już minimalne wymagania Alyx i... sam nie wiem, mogło być gorzej.

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
  • Pamięć: 12 GB RAM
  • Karta graficzna: GTX 1060 / RX 580 – 6GB VRAM

Zgodnie z konwenansem pytam: pójdzie wam?Half-Life: Alyx będzie miał premierę w marcu 2020 tylko na gogle VR. Warto zaznaczyć, że posiadacze Valve Index otrzymają go za darmo.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 28 listopada 2019, 19:58   cali
@Hitman4791 - nie zagrasz w tej samej wersji gry (nie będzie to uaktualnienie) na "KB + Mouse" - testowa wersja ograniczała zastosowania ruchowe, odnośnie VR przy wparciu klasycznego sterowania. Na etapie produkcji zrezygnowano z tego pomysłu.
środa, 27 listopada 2019, 14:55   calenelda
Komp jest, VR jest, tylko pokój większy by się przydał :)
wtorek, 26 listopada 2019, 23:04   Hitman4791
Pamiętacie pierwszą odsłonę gry "Crysis"? ALE wtedy KAŻDY narzekał, że olbrzymie wymagania i co 10 osobie odpalał się na średnich ustawieniach. Już po 3-4 latach po premierze byle laptop był w stanie uruchomić tę grę i dało się grać na rozsądnych ustawieniach w 60 kl/s. Morał?? Poczekajcie 2-3 lata, a zobaczycie, że na telefonie to odpalicie. A! Owszem wersja VR będzie jako pierwsza, ale po premierze gry ma być specjalny (darmowy) dodatek sprawiający, że będzie można zagrać "normalnie".
wtorek, 26 listopada 2019, 19:28   Tesu
Pojdzie, aczkolwiek pewnie trzeba bedzie zrezygnowac z supersamplingu...
wtorek, 26 listopada 2019, 19:18   Kynareth
Wymagania rosną z roku na rok odkąd istnieją gry pecetowe (czyli od 1981). Jeśli ktoś się jeszcze nie przyzwyczaił, to powinien jak najszybciej. Gdyby twórcy gier kierowali się tylko bólem tyłka niektórych graczy, to bylibyśmy daleko w tyle za sprzętem. Co jakiś czas trzeba kupić nowy monitor, nowy pecet, nowy zestaw VR. Tak to już działa, inaczej się nie da postępu prowadzić.
wtorek, 26 listopada 2019, 18:03   DarZ
Jeśli VR Index będzie mógł sobie kupić każdy Kowalski to będzie można mówić o rewolucji.
A tak to obecnie nadal sprzęt, na który będą mogli sobie pozwolić osoby z zasobniejszym portfelem albo technomaniacy (choć taka osoba raczej też biedna nie jest :P).
wtorek, 26 listopada 2019, 16:23   GandalfCzarny
Mi nie pójdzie, bo nie mam VR ;p
wtorek, 26 listopada 2019, 15:32   zadymek
@kondiq91 1.Wiem, grałem, nie powala. Zwłaszcza cięcia zawartości bolą.
2. Jakie bolączki toto poprawia? Chodzi o sterowanie nalotami, czy coś?
wtorek, 26 listopada 2019, 15:07   Nezi23
Nie mam im za złe tego VR i wymagań. Half-Life jest jedną z najlepszych serii gier jakie kiedykolwiek powstały, i do dzisiaj fantastycznymi przykładami co można osiągnąć jeżeli developerzy kierują się wizją której się mocno trzymają. Może i ogram dopiero za 3-6 lat, ale na razie się po prostu cieszę że Valve wróciło do robienia pełnoprawnych gier. Czas trochę rozruszać tą skostniałą branżę.
wtorek, 26 listopada 2019, 14:31   kondiq91
@zadymek Jest jeszcze fanowski (choć obecnie wspierany przez Valve) remake pierwszego Half-Life. Nazywa się Black Mesa i jest na Steam. Brakuje wprawdzie ostatniego rozdziału, ale można w ustawieniach gry włączyć publiczną betę i pomóc w łataniu błędów w tych ostatnich poziomach. Sama gra naprawia wszelkie bolączki oryginału, a i grafiką nie odstaje od współczesnych produkcji, więc warto sprawdzić jeśli jest się fanem gry.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W 1997 czterech erpegowych pasjonatów z niemieckiego Essen znudziło się pracą nad symulatorami ekonomicznymi. Już od roku szlifowali pomysł na trójwymiarowe RPG fantasy pod tytułem Orpheus i uznali, że najwyższy czas powołać wizję gry do życia. Dziś ich Orfeusza zna chyba każdy polski gracz, choć pod nieco inną nazwą.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Najpotężniejszą organizacją świata są idioci. Wszędzie mają swoich ludzi.

Komentarzy:
0

Zamarzyło się wam kiedyś Eve Online z mieczami, muszkietami i magią? To świetnie się składa, bo tak chyba najkrócej można opisać nadchodzącego MMORPG Amazon Game Studios.

Komentarzy:
3

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z