The Legend of Zelda: Link’s Awakening najszybciej sprzedającym się tytułem na Switchu w 2019
Nostalgia i świetna jakość czynią cuda.
Jeszcze ciepły remake klasyku z Game Boya sprzed lat jest kolejnym dowodem na to, jakie szczęście ma konsola Nintendo do gier. Można oczywiście kręcić nosem, że to w sumie 26-letnia produkcja ubrana w nowe szaty – nie wyjaśni to jednak w żaden sposób fenomenu tytułu, który sprawia ogromną radość także graczom nie pamiętającym pierwowzoru. Chociaż nawet czasem czuć delikatnie leciwość projektu rozgrywki, nowe Link's Awakening to po prostu bardzo dobry tytuł.
Okazuje się, że w parze z jakością idzie też świetna sprzedaż. Nintendo mimochodem ogłosiło, iż ostatnia Zelda jest najszybciej sprzedającą się grą na Switchu w 2019.
Here's what the critics are saying about Europe's fastest-selling #NintendoSwitch game of 2019, The Legend of #Zelda: Link's Awakening!
— Nintendo UK (@NintendoUK) October 2, 2019
Discover Koholint Island for yourself : https://t.co/84lnuN1Dhe pic.twitter.com/MX90kwKsMM
Wynik robi o tyle wrażenie, że przecież za konkurenta miała m.in. świetne Super Mario Maker 2 czy równie dobre Astral Chain od Platinum Games. Firma co prawda nie podała żadnych konkretnych liczb, jednak wiemy, że w ciągu pierwszych trzech dni od premiery w Japonii rozeszło się 141 375 fizycznych kopii produkcji, a ona sama w pierwszym tygodniu wskoczyła na szczyt listy bestsellerów w Wielkiej Brytanii (mowa o wydaniach pudełkowych) i w regionie EMEAA, czyli Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki (tu zaś dane pochodzą ze sprzedaży cyfrowej i pudełkowej – informacje o tej ostatniej jednak nie ze wszystkich państw). Gratulujemy, nawet jeżeli jesteśmy nieco zaskoczeni skalą sukcesu.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.