Cuphead z pięciokrotną platyną
I nie, nie chodzi o osiągnięcia z PlayStation*.
Wydany równo dwa lata temu (no dobra, dwa lata i jeden dzień) Cuphead na długo pozostanie w naszych sercach. Pokochaliśmy go od pierwszych zapowiedzi – i nie oszukujmy się, stało się tak za sprawą tylko i wyłącznie jego oprawy audio-wizualnej. Fenomenalna kombinacja klasycznej amerykańskiej animacji z międzywojnia z jazzem tradycyjnym dała efekt nieporównywalny z niczym inne w historii naszej branży – tym bardziej szkoda, że wysoki poziom trudności dzieła odrzucił wielu co spokojniejszych graczy.
Tytuł odniósł jednak niewątpliwie sukces: jego serialowa adaptacja zmierza na Netfliksa, do gry nieśpiesznie powstaje pierwszy dodatek, a przy tym okrojona podstawka trafiła już na Teslę (uściślijmy: samochód). Nikogo więc nie powinien dziwić wynik, którym pochwalili się właśnie twórcy: Cuphead w ciągu dwóch lat od premiery sprzedał się w liczbie 5 milionów egzemplarzy. Z tej okazji w najbliższym tygodniu produkcja będzie przeceniona o jedną piątą, a developerzy uprawiać będą tzw. rozdawnictwo.
Cuphead turns two today, and we're so humbled to announce: it has officially gone five-times platinum!!
— Studio MDHR (@StudioMDHR) September 29, 2019
Starting now, the game is 20% off on all platforms for a full week. And stay tuned, because we have 5 days of fun and giveaways planned to celebrate 5 million copies sold! pic.twitter.com/oe7uTzY62Y
Cóż, gratulujemy! I prosimy o przyśpieszenie prac nad Delicious Last Course. Niech już będzie ten 2020, ale może raczej styczeń niz grudzień?
*Chociażby dlatego, że gra ciągle nie odnalazła drogi na konsolę Sony.