17.09.2019, 16:41Lektura na 2 minuty

W Poznaniu odbędzie się maraton pisania gier dla osób z niepełnosprawnościami [WIDEO]

Programiści i artyści – bierzcie klawiatury i peryferia w dłoń, jest szczytny cel do zrealizowania!


Stanisław „Wokulski” Falenta

Od dłuższego czasu środowisko developerów gier video jednoczy jeden cel – umożliwienie graczom z niepełnosprawnościami pełnego uczestnictwa w rozgrywce. Świadomość na ten temat zatacza coraz szersze kręgi zaś rozmaite ustawienia – zwane umownie „dostępnością” – znajdują swoje miejsca w coraz większej ilości produkcji. 

Odbywający się w Poznaniu game PGG Jam - ALL PLAY: Accessibility postanowił pomóc aspirującym developerom w eksplorowaniu tej kwestii już po raz czwarty. Tegoroczna edycja odbędzie się pod szyldem „Aby każdy mógł być graczem!”.

Przed 48 godzinną sesją twórczą odbędą się prelekcje i warsztaty, podczas których zaproszeni goście opowiedzą o tajnikach dostępności oraz czynienia gier przyjaznymi każdemu. Harmonogram co prawda nie został jeszcze ogłoszony, ale wykładowcami zostaną osoby doskonale zaznajomione z tematem. Co więcej, zespoły w każdej chwili będą mogły zasięgnąć pomocy merytorycznej oraz zajrzeć do obszernych wytycznych.

Ponieważ temat jest obszerny i ważny, możemy się spodziewać bardzo intrygujących wyników. Kontroler od Microsoftu pokazał, jak wiele można jeszcze zrobić w dziedzinie ułatwiania dostępu do gier video. Może z poznańskiego jamu wyjdzie rozwiązanie lub ułatwienie, które podbije potem świat developerski?

Zainteresowani? Odnośnik do strony jamu z większą ilością informacji znajdziecie tutaj. Maraton organizowany przez Poznańska Gildię Graczy potrwa od 29 listopada do 1 grudnia, a krótki film prezentujący zamysł możecie obejrzeć poniżej:

Game jamy to spotkania poświęcone pisaniu i tworzeniu gier wideo na czas – od dwóch do czterech dni pod rząd. Słowo „jam” pochodzi od jam session, podczas którego muzycy zbierają się aby spontanicznie… no, pomuzykować. Jamy wydały na świat wiele hitów niezależnych, na przykład Superhot. Uczestnikiem może zostać każdy, który czuje się na siłach w sektorze kreatywnym lub w programowaniu. We wspomnianym powyżej evencie organizatorzy nie wymagają nawet posiadania drużyny – nieznający się nawzajem muzycy, graficy i programiści zostaną podzieleni na miejscu.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze