Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

StarCraft 2: Niedługo w multiplayerze zmierzymy się z SI, która pokonała profesjonalnych graczy

Witold czwartek, 11 lipca 2019, 9:51 News
pc

Co najlepsze – nie będziemy nawet nic o tym wiedzieć.

Kiedy na początku tego roku dowiedzieliśmy się, że AlphaStar, SI stworzona przez należącą do Google firmę DeepMind, pokonała profesjonalnych graczy w StarCrafcie 2, niejednemu z nas opadły witki. „Skynet” – pomyśleli co bardziej przezorni i od tego dnia zaczęli traktować z większym szacunkiem toster czy inne czajniki. Faktycznie, wygrana w grudniu z Grzegorzem „MaNą” Kominczem oraz Dario „TLO” Wünschem była ogromnym sukcesem jego twórców, szczególnie że oba starcia zakończyły się wynikiem 5:0. Rzecz jasna SI miała w tych meczach nieco ułatwione zadanie, ponieważ będąc podłączoną bezpośrednio do interfejsu gry, nie musiała chociażby skakać kamerą po mapie – innej wersji AlphaStar, która miała takie same ograniczenia jak ludzcy gracze, już nie udało się zwyciężyć MaNy. (ale warto pamiętać, że trenowano ją dużo krócej niż pozostałe).

Zachęceni tymi sukcesami Blizzard i DeepMind nie zamierzają porzucać tego projektu i idą z nim o krok dalej. Dość zaskakujący krok, dodajmy. Mianowicie już niedługo europejscy gracze, którzy zechcą rozegrać mecz rankingowy, zmierzą się z nowym i to nie byle jakim zawodnikiem – AlphaStarem (a właściwie kilkoma nieco różniącymi się od siebie wersjami AlphaStara). Jeżeli uda nam się ją pokonać, nie będziemy mogli się tym niestety pochwalić, ponieważ nie będziemy nic o tym wiedzieć. Sztuczna inteligencja będzie bowiem anonimowa, więc nieraz będziemy podejrzewać Bogu ducha winnych graczy o bycie maszyną i vice versa. Istnieje nawet spore ryzyko, że ani razu nie wpadniemy na pogromcę prosów – i może dobrze, skoro StarCraft będzie traktować w rankingu starcie z SI tak samo jak z żywym człowiekiem.

Zresztą nie będzie to wersja, z którą mierzyli się MaNa i TLO – tym razem AlphaStar potrafi grać wszystkimi trzema rasami, a nie tylko Protossami, ale przy tym musi polegać na widoku kamery. Do tego ma mieć wbudowany ogranicznik liczby akcji na minutę, co powinno nieco wyrównać szanse. Na szczęście paranoicy mogą spać (w miarę) spokojnie – aby mieć szansę na zmierzenie się z SI, musimy najpierw wyrazić na to zgodę w opcjach (w każdej chwili da się ją cofnąć). Warto też zaznaczyć, że AlphaStar nie będzie uczyć się na podstawie meczów rozgrywanych z żywymi graczami – spotkania te mają przetestować sztuczną inteligencję i pomóc twórcom w dalszych badaniach nad nią.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 12 lipca 2019, 22:15   Zdzisiu
Lepszy? A widzisz gdzieś interfejs dla człowieka który pozwala kontrolować każdą jednostkę z osobna?
czwartek, 11 lipca 2019, 21:18   Nemesis753159
@Zdzisiu No bo jak to, komputer lepszy od człowieka?
czwartek, 11 lipca 2019, 19:45   Azaraphiel
@Zdzisiu a co, Ty nie możesz? Możesz :D
czwartek, 11 lipca 2019, 18:01   Zdzisiu
To AI jest skopane. Może kontrolować w tym samym momencie wszystkie jednostki.
czwartek, 11 lipca 2019, 12:47   devalion
To przecież Activision patentowało mechanizmy zachęcające graczy do korzystania z mikrotrasakcji w trybach online. Testują teraz jedną z nich:)
czwartek, 11 lipca 2019, 11:57   kumpel33333
Normalni producenci banują boty, a nie je ukrywają. U Blizzarda chyba powariowali.
czwartek, 11 lipca 2019, 11:44   Naars
@Shaddon: Zaprogramują standardową odpowiedź - 'twoja stara' w kilku językach i nie odróżnisz maszyny od człowieka nawet na torturach :)
czwartek, 11 lipca 2019, 10:45   Shaddon
Myślę, że dla celów weryfikacji tożsamości przeciwnika wystarczyć będzie podzielenie się z nim na czacie rewelacjami na temat życia seksualnego jego matki - jeśli nie spotkamy się z obelżywą ripostą, to znaczy, że tłucze nas bot. Czyżby kolejne wyzwania dla programistów?:)

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

IEM Katowice 2019: Derby Skandynawii w finale CS:GO [WIDEO]

News
niedziela, 3 marca 2019

iem-katowice-2019-derby-skandynawii-w-finale-csgo-wideo W StarCrafcie 2 tradycyjnie Korea zmierzyła się z Koreą. Jednak podczas weekendu nie zabrakło też i polskiego akcentu.

Komentarzy:
8

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
8

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
15

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z