Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITParadox: „Nasza polityka DLC to uczciwy i zrównoważony sposób publikowania treści”

Witold sobota, 6 lipca 2019, 15:06 News

Prezes firmy znowu podpadnie co poniektórym.

Nie ucichły jeszcze głosy sprzeciwu po ostatniej wypowiedzi Frederika Westera, CEO Paradoksu, a znowu zapewne wiele osób zakrzyknie z oburzenia z powodu jego osoby. Kilka dni temu głośno było o jego wypowiedziach podczas Gamelabu w Barcelonie, w których bronił gorąco Epic Games Store i krytykował inne branżowe sklepy. Prawie od razu pojawiły się zarzuty, że szef firmy prowadzącej politykę wydawania googolpleksu rozszerzeń do swoich gier nie jest najlepszą osobą do wypowiadania się na temat skandalicznego podejścia do producentów.

W związku z tym Wester postanowił stanąć w obronie strategii Paradoksu i wytłumaczyć na Twitterze, dlaczego jego zdaniem jest to najlepszy możliwy system.

Jak obiecywałem, dzisiaj napiszę na temat polityki DLC Paradoksu i dlaczego uważam ją za uczciwy i zrównoważony sposób publikowania treści.

Nasz model DLC opiera się na idei, że płacisz za nowe treści po wydaniu pełnej wersji gry. Pomaga to finansować dalszy jej rozwój, co jest korzystne dla wszystkich graczy. Za każdym razem, gdy wypuszczamy rozszerzenie, publikujemy również dużą darmową aktualizację, co oznacza, że nieustająco otrzymujecie ulepszenia swojej gry, nawet jeśli nie zdecydujecie się na zakup dodatku. Nie byłoby to możliwe do sfinansowania w inny sposób.

Dalej dodaje, że firma nie jest taka chciwa, jak się ją często przedstawia:

W trybie wieloosobowym zawsze gracie z włączonymi DLC gracza, który ma ich zainstalowanych najwięcej [nie jest to do końca prawda, bo używane dodatki zależne są od gospodarza rozgrywki – red.]. Oznacza to, że macie dostęp do wszystkich treści w multiplayerze, nie płacąc za to. Był to dla nas sposób na uniknięcie podziału społeczności.

Wester jest także świadomy problemów, które niesie ze sobą polityka firmy.

Wiem, że nie jest to model bezbłędny i że wielu nowych graczy jest przerażonych, widząc grę z DLC o wartości setek dolarów, jednak regularnie ruszają promocje na wszystkie nasze gry i rozszerzenia. „Czuję, że naprawdę chciałbym mieć to wszystko, ale nie sądzę, że jest to warte swojej ceny” – to zasada podobna jak w przypadku wszystkich innych firm. Jeśli sądzisz, że nie warto, to nie kupuj danej rzeczy. Paradox nie powinien być tutaj wyjątkiem.

Prezes wskazuje też na korzyści, jakie jego zdaniem płyną z tego typu rozwiązań.

[Ten] model DLC pozwala nam także więcej eksperymentować i nieco szaleć z ich zawartością, co z czasem może zaowocować ciekawszą treścią.

Bierze on też w obronę mocno krytykowane dodatki czysto kosmetyczne.

A teraz wielki finał: osobiście popieram rozszerzenia, które są wyłącznie ulepszeniami grafiki (skórki, flagi itp.). Dlaczego? Nie mają one żadnego wpływu na rozgrywkę (czyli pay to win), nie odblokowują żadnych funkcji, a pomagają finansować grę i ją ulepszać.

Wester podsumował całą sprawę następująco:

Czy to idealny model publikowania treści? Nie.

Czy pracujemy stale nad tym, żeby to poprawić? Tak

Czy słuchamy opinii graczy? Tak

Czy słuchamy ludzi, którzy „BLURG BLARGH CHCIWE PSUBRATY DLC ZŁE UGA BUGA”? Nie.

Trudno powiedzieć, czy przekona to graczy, którzy kupując „gołą” grę, od razu czują, że brakuje w niej istotnych opcji obecnych przypadkiem w którymś z DLC (jak jest z np. Art of War do EU4). Jednocześnie bez wielu dodatków faktycznie można się spokojnie obejść, a ich zakup „jedynie” rozszerza dotychczasową rozgrywkę (a nie doprowadza ją do stanu, w którym powinna być na początku).

 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 10 lipca 2019, 21:51   Kalystos
Nie tyle model DLC jest zły, ile same DLC - koszmarnie drogie i zawierające wręcz minimalną zawartość. Europa Universalis IV jest niegrywalna bez kilku dodatków, a te składają się z kilku tylko dodatkowych przycisków i paru mechanik.
Imperator: Rome według graczy okazał się być absolutną klęską, a ich wcześniejsze wydawnictwo - HOI IV zostało zjechane jako niedopracowany i pełen błędów. Kiedyś im wyrośnie dobra konkurencja i zmiecie tę firmę w niebyt. Oby jak najszybciej.
poniedziałek, 8 lipca 2019, 13:27   Piewca
@jutocz Nie spotkalem sie z twoim problememem, ale ghram tylko w stellaris.I po ostatniej aktualizacji wszystko działało mimo braku dlc a troche zmian było- w tym nowe opcje i ekrany interfejsu.
poniedziałek, 8 lipca 2019, 12:22   Gavron88
To czy Paradox jest tak zły jak EA będzie wiadomo jak zrobią na przykład Crusader Kings 3. Jeśli powycinają wszystkie opcje dodane w DLC do CKII i dadzą graczom wykastrowany produkt, to jak najbardziej będzie można ich nazywać tymi złymi.
poniedziałek, 8 lipca 2019, 9:29   jutocz
Zagrywałem się miesiącami w CK2 i EU4 ale im dłużej trwa obecny stan rzeczy, tym bardziej mnie wk%$&ia. Dlaczego? Wychodzi DLC które automatycznie patchuje grę i:
- Sejwy nie działają (musisz wejśc na forum Paradox i wyciągnąć kod do steamowej "bety", żeby sejw z 100+ godzinami na liczniku zadziałał
- sejw działa, ale weszła nowa mechanika dodająca elementy na interfejsie. Nie masz DLC, więc nie działa, ale co tam: dokupujesz DLC i... sejw jest niegrywalny, bo mechanika nie działa z sejwami
niedziela, 7 lipca 2019, 19:43   2real4game
Faktycznie dodatków mają trochę przydużo, ale jeśli ich gry by mi się bardzo podobały i spędzałbym w nich setki godzin, to nie miałbym nic przeciwko kupieniu raz na jakiś czas jakiegoś dodatku.
niedziela, 7 lipca 2019, 13:40   Tokagero
Onegdaj jako gierka była jak ten miód, to i wrychle się zapowiadało Pakiet Ekspansyjny, Rozszerzenie czy inny tam Dodatek. W tym ino pakiecie można było znaleźć wszelakie cuda i dziwy, przy czym ceną i ilością straszyć nie straszyły, poza Simsami oczywiście, ale ci to po wsze czasy sobie tradycję taką utkali. Czas nieubłagany, zmiótł wszystkie niemal przeszkody, które tą właśnie formę dodatkom nadały : płytki, dostawy, półki sklepowe. Teraz to już tylko klęska urodzaju i żal, że wszystkiego mieć nie można.
niedziela, 7 lipca 2019, 13:12   kosiarz007
@Depakiniarz Niczego nie można być pewnym.
niedziela, 7 lipca 2019, 11:36   Depakiniarz
A jaką pewność mają gracze, że DLC nie było pełnoprawną zawartością pełnej wersji ?
niedziela, 7 lipca 2019, 10:03   kugron
@AoS
Przyznam że nie wiem jak z EU4, ale w CK:II się zagrywałem bez dodatków, a w przypadku HOI:IV do kupienia dodatków przekonały mnie dziesiątki godzin grania w mody, które działają i bez żadnych. Stellaris też było przyjemne bez niczego. Imperator to klapa, ale mało jest studiów którym się od czasu do czasu nie powinie noga. Wydaje mi się że nawet z DLC ta gra będzie średnia.
niedziela, 7 lipca 2019, 6:39   zadymek
Gada chłop do rzeczy.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
30

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
28

40 lat temu frachtowiec kosmiczny USCSS Nostromo otrzymał sygnał pochodzący z księżyca o oznaczeniu kodowym LV-426. Komputer pokładowy, nazywany Matką, wybudził załogę, która zdecydowała się sprawdzić sygnał...

Komentarzy:
6

Zmarł ponad pół wieku temu. Był żołnierzem i dezerterem, głosem pokolenia i ucieleśnieniem rebelii. Duszą Night City. Zapłacił za to słuszną cenę.

Komentarzy:
9

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z