Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGoogle Stadia: Gry w streamingu wcale nie będą tańsze

Witold piątek, 28 czerwca 2019, 17:11 News

Poszczególne tytuły mają za to zaoferować najlepsze doznania właśnie na tej platformie.

Od kiedy w marcu Google zaprezentowało światu swoją nową usługę, gracze ciągle spierają się, na ile jest ona sensowna i czy w praniu będzie prezentować się tak dobrze jak w zapowiedziach. W końcu wymagane 25 Mb/s do rozgrywki w 1080p i 60 fps-ach nawet w Polsce jest spokojnie dostępne w wielu miejscach (chociaż wciąż nie jest standardem, a jakość połączenia też nierzadko pozostawia wiele do życzenia). Do tego lista tytułów, które zadebiutują wraz ze Stadią w listopadzie, nie jest znowu taka krótka, a taki Baldur's Gate 3 niezaprzeczalnie kusi. Co prawda konferencja firmy tuż przed E3 raczej nie przekonała sceptyków, ale ostatecznie potwierdziła, że spółka naprawdę wierzy w swoją technologię.

Wielu graczy spekulowało, że z racji streamingowej natury gry na Stadii mogą być tańsze od swoich wersji konsolowych, szczególnie, że obok wersji darmowej usługi istnieć będzie także kosztujący 10 dolarów miesięcznie wariant Pro, który pozwoli grać w wyższych rozdzielczościach i z lepszej jakości dźwiękiem. Wątpliwości w tej kwestii rozwiał odpowiedzialny za nią Phil Harrison, który zapytany o to przez Eurogamera odpowiedział:

Nie mam pojęcia, dlaczego miałyby być tańsze. Wartością tego, że kupujesz grę na Stadię, jest to, że możesz grać na każdym używanym przez ciebie ekranie – TV, PC, laptopie, tablecie, telefonie. Myślę, że dla graczy będzie to wartościowe.

Dodał również, że produkcje zakupione na platformie Google będą warte swojej ceny.

Teoretycznie wersje tytułów na Stadii będą miały najwyższą możliwą jakość innowacji i wyrafinowania, na jaką stać będzie silnik gry.

Z drugiej strony zaznaczył, że to nie tylko od jego firmy zależy to, ile pieniędzy wyłożymy na nowe tytuły.

Wydawca lub developer ma taką samą kontrolę nad cenami jak my, więc nieco trudno jest mi teraz stwierdzić, jakie będą ceny. Ale oczywiście będziemy świadomi, jakie stawki dominują.

Harrison mówił także o tym, że jesteśmy w momencie ostatecznego porzucania kopii fizycznych gier, a kolejnym krokiem jest odejście od „modelu posiadania”. Wskazywał również, że przyszłością są abonamenty.

Branża jest w trakcie transformacji. Nie wszyscy developerzy i wydawcy są gotowi na przejście na model subskrypcji. Szczerze mówiąc, nie każdy gracz jest gotowy, żeby na niego przejść. Dlatego chcieliśmy dać ludziom wybór, aby mogli bawić się grami, na które mają ochotę, w taki sposób, jaki im odpowiada – i w każdym przypadku bez bardzo wysokich kosztów początkowych zakupu wyrafinowanego urządzenia umieszczanego pod telewizorem lub na biurku.

Cóż, czy gracze faktycznie tego chcą, przekonamy się w listopadzie. Tzn. niekoniecznie my, ponieważ o starcie usługi w Polsce wciąż jeszcze nic nie wiadomo.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Google Stadia,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 30 czerwca 2019, 7:32   Scorpix
Przypomnę tylko, iż Phil Harrison już kiedyś zachwalał pewną konsolę na starcie i jak ograniczenie nośników fizycznych oraz pożyczania świetnie wpłynie na branżę. Ta konsola nazywa się Xbox One i wszyscy chyba wiedzą, jak gracze zareagowali na te informacje. Swoją drogą on też stwierdził, że Kinect będzie bardzo ważną częścią konsoli i wszyscy go pokochają.
W takiej formie Stadia nie ma szans, bo jakie ma poważne argumenty na tle konkurencji? Dla kogo to?
Phil niech zostawi branżę gier w spokoju.
sobota, 29 czerwca 2019, 13:55   Bluearga
Ta Skadia to brzmi trochę jak mokry, futurystyczny sen tych, którzy chcą doić graczy jak krowy mleczne. Życzę temu projektowi jak najgorzej.
sobota, 29 czerwca 2019, 11:43   scorbiot
Nie dość, że nie będą tańsze, to jeszcze tylko wynajmować je się da. Automaty to chociaż można było kupić potem.
sobota, 29 czerwca 2019, 10:04   Zeitgeist
Do ludzi, którzy mówią, że nie da się kompresować w dobrej jakości - otóż da się, zobaczcie jak działa zerowy klient Teradici. Nie tylko da się grać, ale i pracować w realtime przy modelowaniu i renderowaniu scen 3D w Maya. Na kilku monitorach jednocześnie.Disclaimer: pracuję w Google, Teradici jest naszym partnerem.
sobota, 29 czerwca 2019, 7:54   Serafin72
Padlem ze smiechu lol
sobota, 29 czerwca 2019, 5:55   paintball_X
Nic nie rozumiecie. Obudźcie się z tego przestarzałego modelu posiadania!
sobota, 29 czerwca 2019, 1:27   logman
…Skutek tego jest taki że podświadomie ciężko przewidzieć kiedy dokładnie wykonać akcje. Dlatego według mnie gry zręcznościowe będą miały niewielki popyt na platformach streamingowych. Jednocześnie rozgrywka w nie jest jak najbardziej możliwa gdyż fluktuacja opóźnienia zazwyczaj nie przekracza 1-2 klatek (na oko). Co daje całkowite opóźnienie rzędu 3-5 klatek (60fps). A taki lag może nie jest komfortowy ale jest znośny. Podsumowując grać się da ale raczeni nie e-sportowo i myślę że Stadia nic tu nie zmieni.
sobota, 29 czerwca 2019, 1:12   logman
… wypuszczenie strzały odrobinę za późno. Jednak jestem pewien że do tego typu laga jestem w stanie się przyzwyczaić. Gorzej sprawa się ma z podążaniem celownikiem z żywym celem, który może zmienić kierunek w dowolnym momencie. Tam ten krótki moment opóźnienia może decydować o zwycięstwie. Ale to nie jest jeszcze w tym najgorsze, prawdziwy problem powoduje zmienny lag, wygląda to tak że gra czasem działa szybciej, a czasem wolniej (zależnie od tego co dzieje się na ekranie). ...
sobota, 29 czerwca 2019, 1:02   logman
… Czyli wciskamy przyciski o kilka milisekund wcześniej niż sugeruje to obraz. W ten sposób byłem bezproblemowo w stanie napiąć łuk do "sweet spot" i wystrzelić wzmocnioną strzałę, ale tylko w przypadku gdy nie było wrogów w pobliżu. Podczas walki wracał pamięć mięśniowa ze stacjonarnej gry i nie byłem w stanie wystrzelić wzmocnionej strzały. Dodatkowo animacja sugerująca kiedy wystrzelić pocisk bardziej przeszkadzała niż pomagała gdyż puszczenie przycisku w odpowiednim momencie tak naprawdę powodowało ...
sobota, 29 czerwca 2019, 0:54   logman
… Jednak jest na tyle responsywna że gra jest możliwa. Wiem że te dwa zdania stoją ze sobą w sprzeczności więc spróbuje je lepiej wyjaśnić. I jeszcze jedna sprawa lag spowodowany połączeniem jest tylko częścią całkowitego opóźnienia (monitor, klawiatura itp.) możliwe że zastosowanie szybszego wyświetlacza mogłoby spowodować że dyskomfort będzie mniejszy lub całkowicie zaniknie. Wracając do tematu granie w szybkie tytuły jest możliwe dzięki temu że potrafimy w jakimś zakresie przewidywać przyszłość. ...

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Google Stadia: Growe studio firmy zatrudnia kolejnych twórców serii Assassin´s Creed

News
piątek, 29 listopada 2019

google-stadia-growe-studio-firmy-zatrudnia-kolejnych-tworcow-serii-assassins-creed Nie najlepszy start nie wpłynął widocznie na dalekosiężne plany wobec platformy.

Komentarzy:
3

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Zamarzyło się wam kiedyś Eve Online z mieczami, muszkietami i magią? To świetnie się składa, bo tak chyba najkrócej można opisać nadchodzącego MMORPG Amazon Game Studios.

Komentarzy:
2

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
0

Każda z tych gier na różne sposoby przypomina mi lata 90.

Komentarzy:
3

50 lat temu człowiek stanął na Księżycu. Wydarzenie bez wątpienia historyczne, o którym wie każdy. Choć gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego jakie to ma dzisiaj znaczenie w jego życiu, to odpowiedź brzmiałaby zapewne „…hm, żadne” (*). A ilu z was wie o tym, że rok wcześniej zdarzyło się coś o czym mało kto wie, a wydarzenie to pchnęło naszą cywilizację na zupełnie nowe tory?

Komentarzy:
15

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z